Blir det någon snö hos er till jul?

Islandshästryttare

Trådstartare
Här känns det som att hösten kom, löven blev bruna och föll av och sen gick det inte längre i årstiderna. Såhär ser det ut idag. Prognosen är mellan 5-9 plusgrader fram till nyårsafton, regn vissa dagar.

IMG_20241222_125357792~3.webp

Nej, det ser som tur är inte ut så. 8+ onsdag och torsdag om man får tro vad min telefon visar. Regn däremot. Tycker inte det gör något, är lite trött på vinter och vill ha vår. Vet, det är som att svära i kyrkan, men ja, det är så jag känner tyvärr. Jag som egentligen tycker om vintern.

Har nyss varit ute och skottat 2 dm. ❄️

Först gammal snö som det regnat på och som frusit ihop, sedan nykommen kramsnö. Med andra ord hyfsat kompakterat. Är nog troligt att mina bärbuskar kommer vara platta den här våren också.

Marken har blivit ordentligt frusen under, så det är det ingen fara med. Frågan är bara om det här märkliga vädret med jojo-temperaturer kommer fortsätta så det kommer fler töperioder som isar till alltihopa eller inte.

Det blir förhoppningsvis en grön och fin jul :D
Det ska komma lite regn på julaftons kväll och +2 så det skulle kunna slå över i någon sorts slask men hoppas inte.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 363
Senast: Jahaja
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 225
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
704
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden