Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså, för i helsike!Har nyss varit ute och skottat 2 dm.
Först gammal snö som det regnat på och som frusit ihop, sedan nykommen kramsnö. Med andra ord hyfsat kompakterat. Är nog troligt att mina bärbuskar kommer vara platta den här våren också.
Marken har blivit ordentligt frusen under, så det är det ingen fara med. Frågan är bara om det här märkliga vädret med jojo-temperaturer kommer fortsätta så det kommer fler töperioder som isar till alltihopa eller inte.
I min ände av Sörmland hittade jag videkissar idag. Så det är nästan vår.Nej, det ser som tur är inte ut så. 8+ onsdag och torsdag om man får tro vad min telefon visar. Regn däremot. Tycker inte det gör något, är lite trött på vinter och vill ha vår. Vet, det är som att svära i kyrkan, men ja, det är så jag känner tyvärr. Jag som egentligen tycker om vintern.
Skicka hit det om du inte vill ha den för här lär det knappast bli en vit jul. Skit är detJa, tyvärr har vi rejält med den varan.
Skicka hit det om du inte vill ha den
Yaaay!Du kan få varenda mögelflinga!
Tulpanerna börjar krypa upp ur jorden i andra änden.I min ände av Sörmland hittade jag videkissar idag. Så det är nästan vår.
(Och blött, lerigt och isigt på samma gång. Skitväder!)
Alltså, i Skåne hade jag inte riktigt blivit förvånad över vädret här (eller dina videkissar) Jag brukar plocka undan julen vid nyår för att börja släppa in våren, vet förstås att det är vintermånader i början av året, men som skåning är jag ändå ganska van vid milt väder som man kan börja ana redan i januari, och därtill våren som steg för steg och bit för bit gör intåg. Och så kommer ju förstås vintern och snö även dit, men den dagen det är vinter i Skåne står man ju ut med Till och med våren står ut med att ge vintern en dag då.I min ände av Sörmland hittade jag videkissar idag. Så det är nästan vår.
(Och blött, lerigt och isigt på samma gång. Skitväder!)