Blir det någon snö hos er till jul?

1000001729.webp

Yay! Vi fick faktiskt lite snö under natten, som än så länge ligger kvar!

Ryktena sa att de har kommit lite åt ditt håll. 😝

Jag känner mig lite grinchig men det här är f-n inte kul :laugh: Grannen var ju snäll och skottade med lastaren igår men jag måste ut och finskotta fram till veden och ladorna och jag är EXTREMT opepp på det... men det ska ju slå om och bli varmt så jag måste göra det nu innan den blir för tung.

Vägarna här var totalt kaos igår, det var stillestånd flera gånger mellan Falun och Borlänge (bla lastbilar som hade problem med Venusberget :D).

Jag känner mig lite grinchig men det här är f-n inte kul :laugh: Grannen var ju snäll och skottade med lastaren igår men jag måste ut och finskotta fram till veden och ladorna och jag är EXTREMT opepp på det... men det ska ju slå om och bli varmt så jag måste göra det nu innan den blir för tung.

Vägarna här var totalt kaos igår, det var stillestånd flera gånger mellan Falun och Borlänge (bla lastbilar som hade problem med Venusberget :D).
Är lite nöjd här att jag bor i radhus just nu! :p saknar inte skottning av gigantisk uppfart mm. Ska dock hjälpa föräldrarna lite om en stund!

Vid Hoforsbacken och Venusberget är de klassiska lastbilsstillestånd. Helst utländska med slitna däck. Hade kollegor som åkte E4 norrut (bor i ljusdal och bollnäs) mindre bra trafiksituation där oxå.

Är lite nöjd här att jag bor i radhus just nu! :p saknar inte skottning av gigantisk uppfart mm. Ska dock hjälpa föräldrarna lite om en stund!

Vid Hoforsbacken och Venusberget är de klassiska lastbilsstillestånd. Helst utländska med slitna däck. Hade kollegor som åkte E4 norrut (bor i ljusdal och bollnäs) mindre bra trafiksituation där oxå.

Lägger till Karlsviksbacken också (dvs andra sidan av Venusberget). Fast det som fascinerar mig mest är att det är så många personbilar som strular till det där (lastbilarna förstår en ju). Vad är det som är svårt med att köra en bil i upp- eller nedförsbacke liksom?!

Jag har funderat på om det störde något när de byggde vägen i stil med Skarvberget :D

Lägger till Karlsviksbacken också (dvs andra sidan av Venusberget). Fast det som fascinerar mig mest är att det är så många personbilar som strular till det där (lastbilarna förstår en ju). Vad är det som är svårt med att köra en bil i upp- eller nedförsbacke liksom?!

Jag har funderat på om det störde något när de byggde vägen i stil med Skarvberget :D
Jaaa det är väl inte omöjligt, för vid skarvberget är de löjligt med olyckor. Ofta på rätt ok väglag mm

Ingen snö och ingen halka! Tänker på hur många liv som räddats i jultrafiken.

Däremot var dimman tät i morse så luften var vit även om marken inte var det. Den var så tät att Skatteskrapan inte syntes alls.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 457
Senast: Jahaja
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 304
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka