Vart åkte du?Visa bifogad fil 159368
Jag åkte från snöstorm hemma till regn och barmark. Skulle stannat hemma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vart åkte du?Visa bifogad fil 159368
Jag åkte från snöstorm hemma till regn och barmark. Skulle stannat hemma.
Likadant här också. Så tråkigtHär känns det som att hösten kom, löven blev bruna och föll av och sen gick det inte längre i årstiderna. Såhär ser det ut idag. Prognosen är mellan 5-9 plusgrader fram till nyårsafton, regn vissa dagar.
Visa bifogad fil 159264
VästergötlandVart åkte du?
Tänkte precis dela den goda nyheten själv att jag också fått lite snö över natten. Härligt!
Ryktena sa att de har kommit lite åt ditt håll.Känner någon behov av snö är det bara att komma hit till byhåla 2,5mil NO om Falun... det är självplock
Ryktena sa att de har kommit lite åt ditt håll.
Är lite nöjd här att jag bor i radhus just nu! saknar inte skottning av gigantisk uppfart mm. Ska dock hjälpa föräldrarna lite om en stund!Jag känner mig lite grinchig men det här är f-n inte kul Grannen var ju snäll och skottade med lastaren igår men jag måste ut och finskotta fram till veden och ladorna och jag är EXTREMT opepp på det... men det ska ju slå om och bli varmt så jag måste göra det nu innan den blir för tung.
Vägarna här var totalt kaos igår, det var stillestånd flera gånger mellan Falun och Borlänge (bla lastbilar som hade problem med Venusberget ).
Är lite nöjd här att jag bor i radhus just nu! saknar inte skottning av gigantisk uppfart mm. Ska dock hjälpa föräldrarna lite om en stund!
Vid Hoforsbacken och Venusberget är de klassiska lastbilsstillestånd. Helst utländska med slitna däck. Hade kollegor som åkte E4 norrut (bor i ljusdal och bollnäs) mindre bra trafiksituation där oxå.
Jaaa det är väl inte omöjligt, för vid skarvberget är de löjligt med olyckor. Ofta på rätt ok väglag mmLägger till Karlsviksbacken också (dvs andra sidan av Venusberget). Fast det som fascinerar mig mest är att det är så många personbilar som strular till det där (lastbilarna förstår en ju). Vad är det som är svårt med att köra en bil i upp- eller nedförsbacke liksom?!
Jag har funderat på om det störde något när de byggde vägen i stil med Skarvberget
Jaaa det är väl inte omöjligt, för vid skarvberget är de löjligt med olyckor. Ofta på rätt ok väglag mm
Det går att läsa! Så himla spännande! Jag har för mig att detta nämnts i Creepypodden vid något tillfälle med tillhörande historia om något vägbygge.@Nordthor: Visserligen låst men du kanske har inloggning till andra Bonnier-tidningar, https://www.arbetarbladet.se/2015-01-30/vattar-anklagas-for-mystiska-olyckor-pa-e4/