Blir det någon snö hos er till jul?

Skåne har fortfarande meteorologisk höst, vi har väl haft typ två cm snö totalt som låg kvar en dag. Och tiodygnsprognosen är bara nere och nosar på noll en dag. Så det är knappast läge att önska nya skidor eller snöslunga av tomten i år heller.

IMG_5270.webp

Bor utanför Innsbruck.
Vi har lite snö men det är ngn plusgrad så det är väldigt blött snö.
Det ska börja snöa under kvällen och sen snöa fram till lunch imorgon så det blir första vita julafton sen 2017, i Innsbruck fösta sen 2011 (vi bor lite högre upp i bergen). Men snön stannar inte länge, det blir varm igen.

Snökanon? Eller motsatsen, vad den nu heter som blåser bort snön. Köpte du inte en sådan ett år?

Snöslunga... men det är blötsnö, dvs den klarar inte det.

Edit: Och jag har gjort upp med de som skottar byvägarna att de skottar av min gård... men nu är det så mycket att jag tar mig inte härifrån snart. Dvs jag fick svälja stoltheten och fråga grannen med lastare om han hade lust att skotta åt mig också och det skulle han göra :heart

Nej det är och ska vara 7-8 plusgrader den här veckan och jag fullständigt älskar det, jag fick nog av snö förra året när vi hade mängder med snö november-april.
Innan förra året älskade jag snö men efter att fått upplevt den norrlandsvinter vi hade här nere förra året så slipper jag gärna snö helt och hållet.

Snö är jobbigt!

Snöslunga... men det är blötsnö, dvs den klarar inte det.

Edit: Och jag har gjort upp med de som skottar byvägarna att de skottar av min gård... men nu är det så mycket att jag tar mig inte härifrån snart. Dvs jag fick svälja stoltheten och fråga grannen med lastare om han hade lust att skotta åt mig också och det skulle han göra :heart

Finns det inte elektriska slungor som blåser bort snön? Jag vet att många kompisar som bor i Kanada och USA använder dem.

Finns det inte elektriska slungor som blåser bort snön? Jag vet att många kompisar som bor i Kanada och USA använder dem.

Min är kraftig för att vara en liten gårdsmodell, elstart men går på bensin. Det hjälper inte, även stora traktordrivna slungor får problem med för blöt snö och den här har inte en chans. De kläggar igen direkt.

Sedan har ju inte jag någon liten pytteuppfart direkt, det är 65m från vägen till min husknut plus att jag måste ju ha lite parkering också :D

För oss som har andra året i villan i norra småland så är det här vädret mumma för plånboken...
Grönt och varmt. Men det är ju 3 månader vinter kvar så de kommer nog hinna komma snö (nästa år) med...
Men jag som egentligen älskar snö, klagar inte =)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 457
Senast: Jahaja
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 304
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka