Tonåringar

Jag vet inte riktigt hur de ska vara, men jag var väldigt lång som tjej och växte extremt fort som ung. Hade ont överallt jämnt, knä och fötter främst 😅

Var 169cm lång som 12åring
Och var lika lång när jag tog körkort som 18åring vad jag minns, sen kollade jag min längd hos någon barnmorska när jag fyllt 25 och då hade jag tydligen växt lite till. Slutade på 172cm och är nöjd med de 🙌

När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i huset. Bokstavligen alltså. Jag kan ju inte påverka det så det är väl ingen idé att oroa sig, men det hade ju varit käckt att veta att vi inte behöver flytta om ett par år :arghh:
Jag är 170, pappan är 180.

Och btw, när slutar fötterna att växa? :cautious: Idag köpte vi innegympaskor i stl 46,5.
18 åringen är 173 och slutade växa i 16 års åldern. 16 åringen är 178 och jag tror att han slutat växa nu. 15 åringen är närmare 190 och verkar växa än och 13 åringen 165 och växer än.

När man slutar växa har nog mycket att göra med när man kommer in i puberteten.
Jag slutade växa i 8an.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag kan meddela att tonåringen i fråga har växt 17cm på ett år nu.
Men nu vid kvällsmaten konstarerade vi båda att han inte är lika hungrig som han varit en period, så det kanske har lugnat sig. Han går i sjuan nu och är -1cm jämfört med sin pappa, +9 jämfört med mig.

Han har kommit i målbrottet och börjat få mustasch/skägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 928
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 350
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka