Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Min häst är så FRUKTANSVÄRT envis! När ngt inte passar börjar hon backa. Hon gör det alltid med andra ryttare (även med mej i början)...
Svar
11
· Visningar
1 047
Senast: bigganl
·
R
Träning jag har på senare tid fått tillbaka ett gammalt problem med mitt sto. har haft henne i drygt åtta år och minns mest det här som ett...
2
Svar
32
· Visningar
4 031
Senast: Eastwick
·
U
Träning min häst måste stå ensam i hagen nu under vintern.. hur blir de sen när man släpper ihop dom senare till våren? kommer de bli samma...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: suisyola
·
J
Träning Jag har hyrt en häst som är ganska svår att fånga in i hagen.Det var en vecka sen jag hyrde henne så de kan ju va att hon testar mej...
Svar
12
· Visningar
1 358
Senast: Korven
·
J
Träning Jag blir TOKIG snart på min ponny! :devil: Hon har fått för sig att allt utanför stallet är läskigt! Hon kan ialla fall gå på vägen...
Svar
6
· Visningar
1 003
Senast: Falkenrally
·
A
Träning Är det en bra idé att använda "godis", typ morot, vid tricktraining? Rädd att hästen ska få en ovana och tigga eller nafsa efter godis...
2
Svar
27
· Visningar
2 018
Senast: Showtime
·
F
Träning hur gör man när man ska träna hästen med läskiga saker som typ en pressening? eftersom ja bara ska leda hästen i några dagar så hade...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: heidi maria
·
Träning När hästen går över tygeln, vilket jag antar bara är en benämning på var den har huvudet någonstans, är huvudet då uppe i luften eller...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: axel
·
Träning ..att hon är vildhäst? Nu menar jag inte att hon är svårfångad i hagen el så hon är väldigt social och älskar att bli riden och att man...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: _Smulan_
·
H
Träning Hej Red på ridskola och skulle galoppera och kände mej jätteosäker. Men nästa gång hade dom satt på hästen en martingal. Och det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 619
Senast: pinky
·
Träning Härikring är det väldigt platt, någon kulle här och var typ :D Alltsåledes noll möjligheter till att klättra med hästen. Vad kan man...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Widerberg
·
F
Träning Kan börja med att säga att jag visste inte vilket forum jag skulle lägga denna tråden i .. Iallafall så är det så att jag har planer...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Choklad
·
L
Träning Jag har en "isisval". på 5 år. Han är som trotsiga ungar är vid den åldern;) ena dan är han coollugn och nästa har han myror i...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: ang
·
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Fejka
·
O
Träning Jag har en 6-åring som nu i februari har varit riden i ett år. Har bara haft äldre hästar innan och han refereras alltså till "Bäbis"...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: mazzan
·
Träning Hej! Jag ska hämta min nya häst i helgen och detta är en unghäst (5år). Jag vet att några i stallet har vana vid unghästar men jag...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Maya748
·
Ridning vilka här har gjort något av dessa prov? hur lång tid tog det för er att komma så långt så ni kunde avlägga dem? hur gick själva...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 098
Senast: _Smulan_
·
L
Träning hage.. Kommer behöva hämta nyligen anlända sällskapshästen (shire-valack)åt två knappt ett-åriga fölisar, för att motionera honom.. Till...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: Lunaedies
·
Y
Träning Hej Vet inte om jag lägger denna tråd rätt men annars får den gärna flyttas. Min fråga är hur jag ska träna min häst för att han...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Stall Olitten
·
A
Träning Hur kommer man igång med ridning igen efter några års uppehåll. Ni som har vart ifrån ridningen, hur har ni gjort? Jag har viljan...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Luxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka