Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej alla. Har ni några goda råd till mig? Jag har köpt en angloarab som varit westerntränad men jag är intresserad av akademisk...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: NiNi
·
M
Träning är i valet och kvalet om vi ska skaffa en liten ponny till våran 5åring..just nu rider hon mina hästar när jag leder henne...och det går...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Gesska
·
Träning Hur gör ni, om det nu finns några, som bara motionsrider i skogen för det höga nöjets skull? Alltså inga dressyrlektioner eller...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 089
Senast: cristobal
·
C
Träning Hej, jag har ett svensk halvblodssto på 10 år. För ungefär två veckor sedan kom en kiropraktor och kollade på henne. Han knäckte till...
Svar
3
· Visningar
1 307
Senast: ujent96
·
T
Träning Hur "allvarligt" är det om hästen får märken av sporrarna efter att man ridit? Har man då använt sporrarna fel/för mycket?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 786
Senast: Ninnurur
·
I
Träning hej alla dressyr ryttare! Nu är det så att min travare kan höger galopp, men vänster galopp funkar bara inte. Ibland kan hon ta vänster...
Svar
11
· Visningar
1 431
Senast: Ingela_S
·
J
Träning Vad tycker ni om att slå hästen i huvudet? Ibland när min häst gör något dumt slår jaghenne i huvudet, och de andra i stallet menar at...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
15 211
Senast: avslutat medlemskap
·
T
Träning Började lite med ntt i somras bara på kul.:p Det har gått jätte bra, men när vi försöker med spansk skritt går det mindre bra. Hans...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: suberdoo
·
W
Träning Skulle vara kul med lite tips på läsning om olika övningar! Länkar/böcker/filmer osv :)
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Lilja_
·
D
Träning Jag och min lilla T var ute och tog en runda i skogen igår.. hon red barbacka eftersom hon verkligen tycker om det och jag tycker att...
Svar
15
· Visningar
1 500
Senast: IrishDraft
·
Träning Tänkte ni duktiga bukemänniskor borde kunna veta vad jag ska göra. Min kompis har skaffat en medryttarhäst, en stor c-ponny med...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: bettysmatte
·
P
Träning Är det fler som har hästar som regaerar starkt på dessa smällare? Vad gör ni för att lindra oron? Vår förra häst vart precis tokig o...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: Zmulan
·
P
Träning Mitt sto har aldrig gillat att gå först och ända sedan vi köpte henne har hon stannat när hon inte vill gå längre. Man får då stå och...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: martina
·
M
Träning Jag har lite undringar om det här med belöning till hästar, och då pratar jag inte om eftergifter mm. utan mer fast föda som tex...
Svar
17
· Visningar
1 289
Senast: kicki71
·
Träning Ja så sant som det är sagt, han är världens snällaste på alla sätt o vis, men just under den här årstiden är det som att allt slår om på...
Svar
10
· Visningar
1 105
Senast: beautyy
·
P
Träning Jag har ett halvblodssto på 12 år. Jag har inte haft henne särskilt länge. Jag har ett problem med henne och det är väldigt jobbigt...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: Benzon_lover
·
T
Träning Jag har nysligen köpt en vbl valack på 3,5 år. Han är världens lugnasrte att leda, pyssla med ut och gå med osv. Han e inte alla lika...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: pinky
·
T
Träning Jag anser att det är viktigt att hästar kan vara själva i hagen (med hästkompisar runtomkring) och stå ensamma inne i stallet. Hur gör...
Svar
8
· Visningar
1 004
Senast: hillevie
·
K
Träning Min vägrar backa ur... hur löser jag detta... hon backar lydigt utanför... :crazy:
Svar
5
· Visningar
905
Senast: carina 58
·
Träning Har en 04:a jag inte hinner med att rida in ordentligt själv,hon är skrittad några ggr. Funderar på att lämna iväg henne till nån som...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp