Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Det har verkligen gått frammåt med ridningen nu :) har inte tänkt på det så mycket förän jag tittade på en halvgammal film...
Svar
10
· Visningar
1 078
Senast: Ganesco
·
Ridning Hejsan! Var hos min granne härrom dagen och tränade (engelsk)dressyr i deras paddock, dom rider sjävla barock med sina hästar. När jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 063
Senast: Austarla
·
Träning Nån här som har tips på enkla ledarskapsövningar man kan göra hemma i corall? Tack på förhand!! :bow:
Svar
12
· Visningar
1 276
Senast: sthu
·
B
Träning Har nu hästarna i stall fem minuter hemifrån där vinterhagarna är genomblöta pga av regnandet och en stor del av hagarna helt...
Svar
10
· Visningar
877
Senast: benjamin
·
C
Träning Hej! Har ett 2-årigt sto som haft svårt att bli lämnad själv i stallet och vi har därför tränat en hel del att hon ska kunna stå kvar...
Svar
16
· Visningar
2 145
Senast: faxa
·
F
Träning :smirk: Vilka här på buke har läst "hästens själ"?Är nyfiken på vilken typ av personlighet eran häst har:idea:
Svar
2
· Visningar
635
Senast: Fejka
·
Ridning Hej alla. Har ni några goda råd till mig? Jag har köpt en angloarab som varit westerntränad men jag är intresserad av akademisk...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: NiNi
·
M
Träning är i valet och kvalet om vi ska skaffa en liten ponny till våran 5åring..just nu rider hon mina hästar när jag leder henne...och det går...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: Gesska
·
Träning Hur gör ni, om det nu finns några, som bara motionsrider i skogen för det höga nöjets skull? Alltså inga dressyrlektioner eller...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 092
Senast: cristobal
·
C
Träning Hej, jag har ett svensk halvblodssto på 10 år. För ungefär två veckor sedan kom en kiropraktor och kollade på henne. Han knäckte till...
Svar
3
· Visningar
1 310
Senast: ujent96
·
T
Träning Hur "allvarligt" är det om hästen får märken av sporrarna efter att man ridit? Har man då använt sporrarna fel/för mycket?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 822
Senast: Ninnurur
·
I
Träning hej alla dressyr ryttare! Nu är det så att min travare kan höger galopp, men vänster galopp funkar bara inte. Ibland kan hon ta vänster...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Ingela_S
·
J
Träning Vad tycker ni om att slå hästen i huvudet? Ibland när min häst gör något dumt slår jaghenne i huvudet, och de andra i stallet menar at...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
15 223
Senast: avslutat medlemskap
·
T
Träning Började lite med ntt i somras bara på kul.:p Det har gått jätte bra, men när vi försöker med spansk skritt går det mindre bra. Hans...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: suberdoo
·
W
Träning Skulle vara kul med lite tips på läsning om olika övningar! Länkar/böcker/filmer osv :)
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Lilja_
·
D
Träning Jag och min lilla T var ute och tog en runda i skogen igår.. hon red barbacka eftersom hon verkligen tycker om det och jag tycker att...
Svar
15
· Visningar
1 500
Senast: IrishDraft
·
Träning Tänkte ni duktiga bukemänniskor borde kunna veta vad jag ska göra. Min kompis har skaffat en medryttarhäst, en stor c-ponny med...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: bettysmatte
·
P
Träning Är det fler som har hästar som regaerar starkt på dessa smällare? Vad gör ni för att lindra oron? Vår förra häst vart precis tokig o...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Zmulan
·
P
Träning Mitt sto har aldrig gillat att gå först och ända sedan vi köpte henne har hon stannat när hon inte vill gå längre. Man får då stå och...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: martina
·
M
Träning Jag har lite undringar om det här med belöning till hästar, och då pratar jag inte om eftergifter mm. utan mer fast föda som tex...
Svar
17
· Visningar
1 290
Senast: kicki71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka