Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hej. Har upptäckt att min pålla som är lugn och samarbetsvillig reagerar olika med olika hästkompisar på våra uteritter. Med...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: lolly
·
S
Träning vad gör man med en ponny som lägger tungan över bettet? Rider en ponny som är väldigt hård/stel i munnen, men så fort han börjar...
Svar
10
· Visningar
1 317
Senast: slayer
·
A
Träning Jag undrar hur stor en hage till två shettisar bör vara? Måste man ha en sommarhage och en vinterhage?
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Gnist
·
Träning idag när jag tränade mitt varmblod chili så var hon sprallig.. men tillslut så gick hon lugnt och började söka ner i traven på...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Falkenrally
·
C
Träning Jaha, nu har man bråkat med 2-åringen igen. Alltid lika tråkigt :( Som jag kanske nämnt i andra trådar har vi haft en hel del...
Svar
16
· Visningar
2 056
Senast: cafu
·
Träning När ni lastar och åker i väg med åringen ensam första gången Vi ska lasta och köra i väg vår hingst på bete. Han går med mamma...
Svar
12
· Visningar
1 037
Senast: lycka
·
L
Träning Har en väldigt het häst när det blir dags för galopp! När jag galloperar henne på ridbanan (bara på ridbanan) så galloperar hon iväg i...
Svar
9
· Visningar
919
Senast: mik
·
Träning Har vid några tillfällen försökt longera Brisse men han kommer bara in mot mitten där jag står. Har provat med att en kompis går brevid...
Svar
19
· Visningar
10 213
Senast: Lazio
·
Träning Min 2 åring är jätte rädd för saker och blir jätte spänd om man tar på honom. Går man in till honom i boxen o skall klappa honom så far...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Stall Olitten
·
E
Träning :angel: Hur fungerar det, bryr sig hästar om varandras storlek (mankhöjd) och färg etc. när det gäller rang/vänskap osv. Eller spelar...
2
Svar
28
· Visningar
2 013
Senast: meander
·
A
Träning Hej, jag funderar på att köpa en häst men jag vet inte riktigt vilka "rasalternativ" som finns som skulle passa mig. Jag söker en...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 975
Senast: ujent96
·
S
Träning Måste skriva av mig lite och är det nån som har ett bra tips att ge så SKRIV! ;) det är så att vi har en tjej i stallet som har en...
2
Svar
29
· Visningar
2 264
Senast: ujent96
·
G
Träning Har ni ide´er på hur jag kan få hästen att inte krulla ihop sig när jag ska rida i trav på bana. Har ett varmblod på 4 år snart 5 som...
Svar
9
· Visningar
1 219
Senast: EnWisa
·
C
Träning Första hästen ska snart införskaffas och ingen vidare erfarenhet i bagaget, så nu får ni stå ut med lite lustiga frågor ;) 1 Går...
2
Svar
27
· Visningar
2 803
Senast: blohme
·
P
Träning Min återigen hispiga dam har gett mig huvudbry....efter att vi under längre tid har arbetet med NH och kontinuerligt leker/jobbar med...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Totola
·
C
Träning Hejsan! Har en treåring som jag håller på att utbilda, hon går nu balanserat i ridhus och har kommit i form i traven och börjar komma i...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: cardior
·
S
Träning Hej! Grannens häst har svårt/vill inte ställa sig?! Han är nu 23 år skulle jag tro men ändå pigg och fräsch. Han har varit dressyr...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: sandia
·
M
Träning Min häst lägger bak öronen och ser lite hotfull ut ibland. Iallafall har jag alltid trott att han hotar. Nästan bara vid två olika...
Svar
3
· Visningar
1 482
Senast: zillax89
·
A
Träning hej min fjord är en stor och stark men snäll pojke.Han blir dock upplivad när vi galopperar.Han vill alltid vara först när vi har...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Kira
·
Träning Min lilla dam har alltså börjat med detta otyg. Så har ni några bra tips på hur jag löser detta? Kan tillägga att hon i dag har ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 281
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp