Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Hur länge kan man träna bygga muskler osv på en häst? Finns det nån ålder då man bör tex ta det lugnare osv med en häst? eller är det...
Svar
19
· Visningar
4 088
Senast: Linker
·
E
Träning Hej ja vill så gärna börja hoppa men grejen är den att de inte finns nått ridhus och ingen "åker" i skogen eller så ? så vet inte hur ja...
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Norrsken81
·
J
Träning Någon som har bra, konkreta tips på hur man kan komma runt problemet med att unghästen slänger upp huvudet när man ska ta av tränset...
Svar
19
· Visningar
1 886
Senast: Jeeves
·
S
Träning jag har otroligt svårt att känna min sittben, jag känner dom knappt, enda gången jag känner som ordentligt är när jag har ont i dom...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Ebbs
·
C
Träning Min häst är så FRUKTANSVÄRT envis! När ngt inte passar börjar hon backa. Hon gör det alltid med andra ryttare (även med mej i början)...
Svar
11
· Visningar
1 091
Senast: bigganl
·
R
Träning jag har på senare tid fått tillbaka ett gammalt problem med mitt sto. har haft henne i drygt åtta år och minns mest det här som ett... 2
Svar
32
· Visningar
4 165
Senast: Eastwick
·
U
Träning min häst måste stå ensam i hagen nu under vintern.. hur blir de sen när man släpper ihop dom senare till våren? kommer de bli samma...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: suisyola
·
J
Träning Jag har hyrt en häst som är ganska svår att fånga in i hagen.Det var en vecka sen jag hyrde henne så de kan ju va att hon testar mej...
Svar
12
· Visningar
1 391
Senast: Korven
·
J
Träning Jag blir TOKIG snart på min ponny! :devil: Hon har fått för sig att allt utanför stallet är läskigt! Hon kan ialla fall gå på vägen...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: Falkenrally
·
A
Träning Är det en bra idé att använda "godis", typ morot, vid tricktraining? Rädd att hästen ska få en ovana och tigga eller nafsa efter godis... 2
Svar
27
· Visningar
2 090
Senast: Showtime
·
F
Träning hur gör man när man ska träna hästen med läskiga saker som typ en pressening? eftersom ja bara ska leda hästen i några dagar så hade...
Svar
11
· Visningar
1 031
Senast: heidi maria
·
Träning När hästen går över tygeln, vilket jag antar bara är en benämning på var den har huvudet någonstans, är huvudet då uppe i luften eller...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: axel
·
Träning ..att hon är vildhäst? Nu menar jag inte att hon är svårfångad i hagen el så hon är väldigt social och älskar att bli riden och att man...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: _Smulan_
·
H
Träning Hej Red på ridskola och skulle galoppera och kände mej jätteosäker. Men nästa gång hade dom satt på hästen en martingal. Och det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 668
Senast: pinky
·
Träning Härikring är det väldigt platt, någon kulle här och var typ :D Alltsåledes noll möjligheter till att klättra med hästen. Vad kan man...
Svar
14
· Visningar
1 207
Senast: Widerberg
·
F
Träning Kan börja med att säga att jag visste inte vilket forum jag skulle lägga denna tråden i .. Iallafall så är det så att jag har planer...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Choklad
·
L
Träning Jag har en "isisval". på 5 år. Han är som trotsiga ungar är vid den åldern;) ena dan är han coollugn och nästa har han myror i...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: ang
·
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Fejka
·
O
Träning Jag har en 6-åring som nu i februari har varit riden i ett år. Har bara haft äldre hästar innan och han refereras alltså till "Bäbis"...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: mazzan
·
Träning Hej! Jag ska hämta min nya häst i helgen och detta är en unghäst (5år). Jag vet att några i stallet har vana vid unghästar men jag...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Maya748
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka