Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Har en stor valack, 3,5 år. Har hittills ridit "tävlingsdressyr", vilket innebär att han är riden sedan i våras. Nu har vill jag prova...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Spider84
·
Ridning Ska väl börja med att säga att jag inte alls är skolad akademiskt utan lånar kors och tvärs det jag tycker verkar fungera med min tanke...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Asa_S
·
Träning Jag har följande problem med en inackordering, 8 månaders hingst, 150cm hög och kontaktsökande men tycker INTE om att bli tagen på! Har...
Svar
7
· Visningar
806
Senast: åke
·
E
Träning Har ett litet problem häst som inte blivit riden på några månader ska nu sättas igång, blir rädd för bilar osv. Börjar då stegra, Några...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: isolderegale
·
A
Träning Hej! Skulle vilja ha lite olika övningar man kan göra med en 5-åring som bara "hoppat" i 3månader. Då har vi mest hållt på med bommar...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Akila
·
C
Träning Mitt sto har blivit sååå sur att rykta , sadla. Hon slutar med sitt beteende då jag sitter upp, så jag tror inte att hon har ont i...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: Egonson
·
M
Träning Min häst reagerar så himla kraftigt på min vikt och vad jag gör uppe på hästryggen att han helt enkelt bockar av mig när han tycker att...
Svar
17
· Visningar
1 953
Senast: Moheed
·
Ridning Jag har precis satt igång min häst igen efter en 4 månaders konvalecens. Just nu skrittar vi på rakt fram bara. Har börjat böja honom...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Totola
·
M
Träning har läst bok två om Centreradridning och undrar om det är någon mer än jag som har svårt för att känna det där med att bäckenet cyklar...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: charmant
·
M
Träning När man leder häst med kedja kan man ju antingen trä den över nosen på hästen, eller under nosen. Vilket är egentligen det bästa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 338
Senast: Haaannnaa
·
Träning Har på äldre dagar tagit upp ridningen igen, då vi köpt oss en gård & två hästar. " Min" häst letade jag länge efter, då jag letade...
2
Svar
38
· Visningar
4 342
Senast: walkyria
·
D
Träning Ja, som nu börjat blivit ett problem. :crazy: Det hela började med en olycka som jag inte tänker gå in närmre på nu. Och jag har...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: 1327
·
Z
Träning Jag vet inte vad som har hänt men sen jag började tömköra min lilla två åriga welsh mountain har hon blivit betydligt jobbigare att...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: zillax89
·
D
Träning Hur gör ni när ni ridit i regnet och kommer tillbaka med en blöt häst? Lägger ni regntäcke på den blöta hästen om den ska ut i hagen (om...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 677
Senast: Union_Conrad
·
L
Träning Jo, har täkt lite på det här nu. Hur mycket tid tillbringar ni med eran häst. Ryktar ni varje dag? Eller slänger ni bara på sadeln och...
2
Svar
21
· Visningar
1 841
Senast: Woppo
·
Träning Han är helt död. Tycker livet är pest. Och jag vet inte vad jag ska göra? Dock vet jag att det är mitt fel att han är som han är just...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 743
C
Träning Hur skulle ni börjat med ett 6 månaders nyss avvant flyttat hingstföl som inte ens kommer till en i boxen?
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Eastwick
·
B
Träning Hoppas att någon orkar läsa min lite röriga förklaring. Träckprov gjordes i vårs och utifrån det och vad vi haft föregående år så...
Svar
15
· Visningar
1 167
Senast: neywaz
·
Z
Träning Kan inte sluta fundera... Vet inte om denna tråd hamnar rätt men jag provar. Rider nu en häst som endast är 152cm hög. Är inte van vid...
Svar
8
· Visningar
889
A
Träning Jag undrar, när man ska raka under magen ska man göra på nått speciellt sett då eller är det bara att ta som vanligt? Jag har rakat...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: houdini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp