Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Han är helt död. Tycker livet är pest. Och jag vet inte vad jag ska göra? Dock vet jag att det är mitt fel att han är som han är just...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 750
C
Träning Hur skulle ni börjat med ett 6 månaders nyss avvant flyttat hingstföl som inte ens kommer till en i boxen?
Svar
11
· Visningar
1 214
Senast: Eastwick
·
B
Träning Hoppas att någon orkar läsa min lite röriga förklaring. Träckprov gjordes i vårs och utifrån det och vad vi haft föregående år så...
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: neywaz
·
Z
Träning Kan inte sluta fundera... Vet inte om denna tråd hamnar rätt men jag provar. Rider nu en häst som endast är 152cm hög. Är inte van vid...
Svar
8
· Visningar
890
A
Träning Jag undrar, när man ska raka under magen ska man göra på nått speciellt sett då eller är det bara att ta som vanligt? Jag har rakat...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: houdini
·
P
Träning Hejsan, jag har en 13 månader gammal hingstunge som är så otroligt ranglåg att han är svår att jobba med. Han avvandes ganska bryskt och...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: pepperdog
·
B
Träning lika bra att jag frågar om detta åxå...brukar vara ute och gå med hästen.oftas går han lugnt och stilla med ,men ibland är han lite...
Svar
12
· Visningar
1 136
Senast: Union_Conrad
·
P
Ridning Skulle vara intressant att veta om/hur ni longerar här på barockforumet. - endast i början av utbildningen, eller longerar ni...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: pellen
·
Träning Tränade jag och pållan på idag. Det gick ju bra!:) åt vänster:cool: Men åt höger gick det bara inte:confused: Hon knäppte bara av...
Svar
16
· Visningar
1 094
Senast: Mirre
·
D
Träning Moderator får flytta denna om den ligger fel. Min 5åring har blivit helknasig i galloppen!! Han är inriden som 4 åring med sommar...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: diartistakasha
·
Träning Ska försöka ge en kort bakgrund till mitt problem. Mitt sto är 1,5 år gammalt. Jag köpte henne feb 2006, då hon var ca ett halvår...
Svar
15
· Visningar
2 295
Senast: zeus
·
Träning Min 4åring är väldigt vaken och alert, vilket märks då nya saker dyker upp i skogen och på stallplanen. Han blåser upp sig och blir...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: Snoffsan
·
A
Träning Alltså jag skulle vilja ha lite tips, jag rider en D-ponny ca en gång i veckan och då hoppar vi som mest, men jag rider även dressyr på...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Almeloue
·
Träning jag vet inte om är rätt forum men.. Det hela började förra vintern då min häst fick för mycket kraft och reds för lite och det...
Svar
8
· Visningar
755
Senast: Explosion
·
Träning Jag har sedan en tid tillbaka fått problem med min häst vid ridning. Han har helt enkelt börjat lägga tungan över bettet, och sedan går...
Svar
15
· Visningar
1 842
Senast: aiquen
·
N
Träning Har lite problem med en häst som jag och en klasskompis rider till. Det är en 8-årig nordsvenk som är bara lite grundriden. Kan...
Svar
11
· Visningar
1 340
Senast: nissesessa
·
B
Träning Hej! Min ena lilla häst är så väldigt rädd och jag vet inte riktigt vad han varit med om:cry: Allt fungerar jättebra, bara jag är...
Svar
1
· Visningar
1 430
Senast: zillax89
·
Träning Tänkte höra om det är bara jag som rider dressyr i skogen? Har en 4 årig ponny som jag försöker skola in i western och han formligen...
2
Svar
24
· Visningar
2 773
Senast: Wysiwyg
·
Träning Hej! Min häst har vilat i 2 månader. Nu har jag ridit igång henne i skritt och trav och börjat lite smått på galoppen. Problemet är att...
Svar
5
· Visningar
984
S
Träning Puuuuust. Skulle lasta damen i dag. Gick inget vidare. Fastspänd och med bommen nästan ditsatt, slänger hon sig ut transporten. Grimman...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: 1327
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka