Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hejsan är det någon här som vet vad en shettis kan bära på sin rygg utan att ta skada??? Jag har hört att väger du 48 el 58kg :smirk...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Tjalfe
·
D
Träning Jag har en ponny som riktigt "slår" mig med sitt huvud. När jag tar grimman av så får jag antingen en smäll i ansiktet eller en knuff ut...
Svar
5
· Visningar
921
P
Träning Hej.. Jag har nu letat efter foderhäst i uppemot två år. Hittar inget som passar, har svarat på otaliga annonser men ja drar mig...
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: PrinsArvid
·
M
Träning ´hejhej! Jag har varit medryttare nu på en häst i några månader, och nu ska jag köpa honom. jag vte att han har gaffelbandsskada, men...
Svar
3
· Visningar
1 530
Senast: Ulrika C
·
K
Träning Hej, hoppas att nån här kan hjälpa mig.. det är så att min häst sen ett halvår tillbaks har börjat hata mig, vet inte varför. Det som...
2
Svar
28
· Visningar
2 595
Senast: mårran
·
F
Träning Kan en häst lära sig undanflykter??På d senaste har min pålla VÄGRAT att gå in i hagen,vilket jag ser som totalt oförståerligt.Jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 553
Senast: Fejka
·
Träning Jag har en unghäst på 4.5 år, han rids ca 5-6 dagar i veckan. När tycker ni att jag ska lägga in en vintervila på honom? Och hur länge...
Svar
11
· Visningar
1 791
Senast: Panikie
·
Träning Igår blev jag rädd för min häst f första gången. Hon kom till oss i juli i .Världens snällaste häst.Andalusier 10år. Jag skulle jag...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: MonikaH
·
Träning Jag har små funderingar på om jag skulle försöka hitta på något som jag kan hänga över sadeln på min unghäst för att det ska bli lite...
Svar
12
· Visningar
1 152
Senast: Pinkilly
·
B
Träning Hej! Jag har en unghäst som är 4 år och riden i drygt ett år. Ibland när jag rider ut så kan hon lixom frysa på stället och vägra gå...
2
Svar
29
· Visningar
1 917
Senast: angelaL
·
P
Träning Min häst har en väldigt slö skritt. Då man travar och galopperar och säger åt henne att gå fortare reagerar hon. Då man skrittar och...
Svar
8
· Visningar
1 256
Senast: Lina_
·
Träning Hej alla! God jul! Jag ha en 03 som inte är inriden. Hon är longerad med mindre protester dock stora bocksprång. Att gå på promenad nu...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: mackan
·
A
Träning Hej Jag har en lien fundering Rider ni era hästar nu under den här årstiden varje dag? Själv jobbar jag heltid och nu har det bara...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 147
Träning Vilket är erat bästa tips? Sitter alltid upp från pall, spec nu när unghästen bara rids barbacka :D Vill från början lära honom att...
Svar
4
· Visningar
1 592
Senast: angelaL
·
Träning Nu riktar jag till er medd host hästar eller med erfarenhet med host hästar. Jag och min halvblods kille tävlar just nu 1.10 lokalt...
Svar
7
· Visningar
1 211
Senast: diartistakasha
·
Träning Vill börja med klickerträning, men tycker det verkar bökigt att ha en klicker, så jag tänkte fråga om tips på bra klickerord som man kan...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: Linker
·
Träning har ett litet problem med min donna... har skrivit förr om mitt lilla trav-problem... då var problemet att hon rusade fortare å...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Messy
·
P
Träning Hej alla! Jag har funderat på en sak.. Jag är ridskoleryttare men jag har ju en medryttarhäst och de flesta av mina kompisar har egna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 485
Senast: Degree
·
Ridning Ska nog va under utrustning men tyckte den passade bäst här. Moderator får flytta om så önskas... I helgen som va blev jag innehavare...
Svar
2
· Visningar
874
A
Träning Jag skall besikta min häst efter nyår och sätta en försäkring på honom. kom på att jag aldrig, under mina många hästår, har vart med om...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: armando16
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp