Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu vill jag har lite tips på hur jag ska lägga upp träningen för min gamla dam! Hon är 23 år och har ärrvävnader i bakbenen och fick...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: charmant
·
S
Träning Jag har jobbat min häst i 1,5 månad med tömkörning, skogspromenader och ledarskapsövningar. Allt funkar ypperligt och han är lugn och...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: scesar
·
B
Träning Jag har lite problem med min lodräta sits, har ni tips på hur man kan göra för att få den rätt? Vad finns det för övningar? ;)
Svar
9
· Visningar
1 216
Senast: Ello
·
M
Träning Hej! Det här är nog första gången som jag skriver något på "NH", men nu är jag iallafall här! Det är nämligen så att jag precis har gått...
Svar
12
· Visningar
1 326
Senast: martha
·
A
Träning Hej! Jag skulle vilja ha tips om hur jag ska göra med min häst. Han är en haflingervalack på 12 år. Han står tillsammans med en...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Equiform
·
Träning min häst, en 7 årig valack, bter sig så himla underligt. Jag ska väll börja med att erkänna att jag inte är en NH fantast och inte är...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Lidl
·
K
Träning Jag har ett problem med min häst, det går bra att rida honom själv i paddock men idag tänkte jag testa rida honom blanda andra ryttare i...
Svar
16
· Visningar
1 463
Senast: Kissy
·
S
Träning När min häst står i boxen rör hon huvudet i cirklar! Varför gör hon detta? :confused: Är hon leksugen? eller vill hon visa sig...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: martha
·
Träning Hej! Min häst har vilat i 2 månader. Nu har jag ridit igång henne i skritt och trav och börjat lite smått på galoppen. Problemet är att...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Breccia_
·
J
Träning Såhär runt jul då jag är ledig passar jag på att åka upp till stallet på förmiddagarna, för att slippa mörkret, kunna rida ut etc...
Svar
14
· Visningar
1 131
Senast: jennyida
·
S
Träning Jag har en liten fråga till er angående klippning. Jag har ett halvblod som jag funderat på att klippa, men jag vet inte. Han blir...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: Ambra
·
Träning Löslongerade hästen idag och det fick mig att undra hur balanstrav ser ut egentligen!!? Någon som har film, bilder eller bara kan...
Svar
10
· Visningar
1 809
Senast: flashlight
·
K
Träning Vad e det första ni lär era föl och vad har ni för krav att dom ska kunna för varje månad??? lite nyfiken bara :)
Svar
4
· Visningar
851
Senast: via
·
Ridning Är det någon som har en sådan sadel? Vad har ni för erfarenheter av den i så fall?
Svar
11
· Visningar
1 719
Senast: bigganl
·
T
Träning Min kära ponny har en sån otrolig energi, men tyvärr kan jag inte rida honom så mycket som han skulle behöva, dels på grund av skadade...
Svar
7
· Visningar
711
B
Träning Vi har en häst i stallet som har dåliga senor. ägarna verkar inte bry sig, den blir halt och svullen och de lindar. Sen, när den är bra...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: TheOne
·
E
Träning Jag har stannat im min ridning känns det som. Dåligt underlag, inget ridhus.. Jag rider på ridskola och har en meddryttarhäst...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Evelyn
·
I
Träning Hur ska jag egentligen göra för att min häst ska "böja på nacken" och gå i form mer ? Hon är en travare och är väldigt pigg av sig och...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 891
Senast: Idrus
·
M
Träning Vad innebär det och hur ska jag göra? Ska börja rida för en tjej och hästen jag ska rida på gör tydligen det. Är allt hon sagt. Men...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Gazon
·
T
Träning Jag har en häst som jag börjar förstå är väldigt speciell. Han är nu 3,5 år och jag har haft honom i ungefär två år. Eftersom han är...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 828
Senast: Isola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar