En dag i stallet..

Sv: En dag i stallet..

Jag är i stallet så mkt jag kan.. Har skötare på måndagar och onsdagar. O rider eller tränar pållen i stort sett varje dag... Han brukar få en vilodag. Brukar borsta både före och efter jag ridit... ryktar mera efter. Men 3 -4 timmar brukar det bli... Men på vilodagen brukr det kanske bli 1-2 timmar...
 
Sv: En dag i stallet..

Jag tillbringar i stortsett så mycket tid jag kan i stallet. Rykta gör jag varje dag, ca 45 minuter, kortare då jag har brottom. Jag rider 7 dagar i veckan, med vissa undantag då vi går på promenader, longerar etc, och då och då får han stå, beroende på vad vi gjort, det är dock något jag undviker, då han har haft mycket problem med benen och det är viktigt att blodcirkulationen hålls igång, dessutom är han en aning "för rund".
Just nu mockar stallpersonalen på morgonen, och jag plockar ut det som finns på eftermidagen.
Jag åker till stallet vid 4, och kommer hem mellan 9-11, men då inkluderas även bussresan till och från(40 min), dessutom gör jag väldigt mycket onödigt när jag är i stallet också, tittar på lektioner etc...
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp