moon
Trådstartare
Sv: Senior ryttare köpt dominat häst !!(långt inlägg)
Jag anser inte att det är hans fel !! Någon/några har skapat detta problem. Nu får han lida för det, år ut & år in.
Eva
> Ja det är därför jag söker råd hos Er som hållit på ett tag & har mer erfarenhet av detta än jag. Går det inte att fixa, så har jag i alla fall försökt, istället för att smita ifrån ansvaret det innebär att skaffa sig ett djur. Man kan inte sälja dom bara så där, utan att ha försökt.Vad menar du med några dagar i veckan? Jag tror den hästen behöver minst 6 dagar i veckan som det är. Man kan inte rida då och då på en sån häst. Då tigger du om problem. > Jag trodde mig köpt den "rätte" hästen då han är en äldre valack, triangelmärkt pg.av förslitningar i frambenen. Sedan att han var en lugn ridskole häst som endast behövde promenadridning. Tyckte vi två passade alldeles utmärkt ihop, halta & lytta...............
Om den bytt ägare flera gånger pga detta, hur stor är chansen att du klarar honom? Vad är du villig att utsätta dej för? > Visste ju inte detta. Men dom som sålt honom har blivit rädda för hans fasoner & inte vågat reda ut det. Utan snabbt sålt honom ! Så han har ju insett att detta beteende lönat sig, man slipper skiljas från sina vänner i hagen![]()
Det är synd om hästen med en sån historia. Jag förstår att du vill ge den en chans.
Jag anser inte att det är hans fel !! Någon/några har skapat detta problem. Nu får han lida för det, år ut & år in.
Eva