Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning *Vad anser ni är oregelbunden träning? *Tar en häst skada av att vila två dagar på raken?/ha två vilodagar per vecka?
2
Svar
23
· Visningar
2 489
Senast: Piccoliiina
·
G
Träning Hej! Jag har ett varmblods sto som numera rids. För tillfället står hon hos mina föräldrar och jag bor på annan ort så jag her en...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: lady_mike
·
A
Träning liten snabb fråga bara... min häst är nämligen väldigt väldigt pigg för tillfället efter att ha stått några dagar. så tänkte ja...
Svar
8
· Visningar
965
Senast: Koppen
·
G
Träning Min ena häst går och gnäggar vid ute ridning, ja så till den milda grad att han snubblar över sig själv i traven:eek: , Nu en fråga...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: Grållens vän
·
Träning Jag har fått förfrågan om en shettis kan få gå med mina stora hästar på lösdriften, men hur räknar jag vad den snaskar i sig av...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Gnist
·
M
  • Låst
Ridning Har precis fått upp ögonen för AR, det låter som om detta är ngt som skulle passa både mig och hästen. Men vi känner oss ganska ensamma...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: IngelaH
·
A
Träning skulle vilja ha lite tips på lydnadsövningar (från mark och vid ridning). som får en lite fräck häst att lyssna och lyda bättre :bow:
Svar
3
· Visningar
789
Senast: diny
·
A
Träning hej vi har en korsningsponny som 2 gånger nu har visat sig halt och sedan efter en stund har det helt försvunnet.Sista gången stod han...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: kakarlss
·
Träning Min lilla frökens täcke läckte häromdagen när det regnade och när jag tog in henne för lunch så skakade hela hon. Hon hade varit ute ca...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 200
Senast: malols
·
M
Träning Vi har en valack som betersig som en hingst i hagen och betäcker stona och tycker inte om den andra valacken ihagen brevid. Hur kan man...
Svar
6
· Visningar
900
T
Träning Vad säger lagen, vad för skyltar måste man ha på sin hästtransport för att få transportera hästar i den??
Svar
4
· Visningar
3 500
Senast: Mynta2
·
S
Ridning hur ser era AR-ridna hästars ryggar ut? Ålder? ras? givetvis bildbevis UTAN sadel:angel:
2 3
Svar
44
· Visningar
5 280
Senast: malinsky
·
Ridning Jag har varit inne på westernforumet och diskuterat. Vi fastnade i en diskussion om böjning. Jag anser att man kan rida en häst i...
Svar
12
· Visningar
1 843
Senast: bigganl
·
Träning Efter en nattlig diskusion måste jag fråga. Vad händer om repgrimman inte sitter bakom ganacherna, utan "på" dom, som en vanlig grimma...
Svar
18
· Visningar
2 885
Senast: mazzan
·
L
Träning Hej, till våren ska vi köpa en till hobby häst.Jag känner för att köpa antingen ett smäckrare kallblod eller en islänning.Är inte så...
2
Svar
27
· Visningar
2 275
Senast: Maran
·
M
Träning Vi har en valack som betersig som en hingst i hagen och betäcker stona och tycker inte om den andra valacken ihagen brevid. Hur kan man...
Svar
14
· Visningar
961
Senast: malinvz
·
Träning Hej! Undrar lite vad ni NH-utövare tycker om att använda våld på häst när den inte "lyder"? Jag menar, vildhästar sparkar ju till...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 509
Senast: lady_mike
·
Träning Hej! Jag är spekulant pa en fyra-arig fullblodsvalack. (han har ej gatt pa banan) Han är riden sedan han var 2,5 ar och tävlas nu...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: limona
·
Träning Har sett en del trådar här på buke ang. olika sorters hästhantering. Tydligen har det blivit en hel del tjafs :crazy: så nu vill jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 260
M
Träning (Hoppas detta blev under rätt tråd nu bara.) Hej. Jag skulle jätte gärna vilja veta mer om olika sorters semesteraktiviteter som har...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: meander
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp