Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag rider en häst som alltid är utåtställd i galoppen, hon vill inte gå på spåret heller. Jag tror att hon inte vill gå på spåret för...
Svar
6
· Visningar
1 877
Senast: Stall Olitten
·
B
Träning Hej! En liten undran. Vad är egentligen skillnaden på löslongering och join-up? Jag har sett när en jätteduktig tjej gjort join-up på...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: mazzan
·
L
Träning Igår när jag kom hem berätta vår inhyrning att min lille hingst hade attackerat henne när hon skulle plocka in sin häst, sen kom det...
Svar
13
· Visningar
1 167
Senast: joneya
·
Träning Hur skulle ni beskriva att hästen har "sug på bettet" Jag blev så full i skratt sist jag red, för då hörde jag hur hästen faktiskt gick...
Svar
9
· Visningar
1 734
Senast: Zolimita
·
M
Träning Rider en 6 åring nu som gärna går utåtställd i höger varv. Och, tja jag skulle gärna vilja ha tips på bra övningar som jag kan göra för...
Svar
7
· Visningar
2 593
Senast: Totola
·
Träning Hur gör ni när ni vänjer era hästar vid trafik? Har ingen stabil häst som vi kan följa med ut. Så vi måste klara oss själva. Har ni...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: lady_mike
·
S
Träning Jag tycker att det verkar som att hästhållning har blivit mer allmänt i Sverige, lite som att ha hund ungefär. ;) Är det så att...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: Targa
·
Träning Jag har fått i uppgift att rida in ett fyraårigt kallblodssto. Hon är inkörd och jobbar som "traktor" på gården, eftersom de inte har...
Svar
10
· Visningar
1 043
Senast: Mariika
·
V
Träning Jag vet hur ett stigbett ser ut men jag har aldrig förstått vad det är som gör att det är så skarpt? Är det den där extra böjen...
Svar
1
· Visningar
1 091
Senast: Saint
·
F
Träning när ja tömkör min häst så drar han sej till mitten hela tiden i högervarvet, hur ska man få ut honom? har testat att peta med spöt...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Tora
·
F
Träning Hej vet ni några bra och roliga övningar skriv ner dom bara :D skriv ner eran favorit !!;)
Svar
18
· Visningar
1 623
Senast: Zabel
·
T
Träning Jag har en kallblodstravare som är väldigt orolig i transporten. Han är lätt att lasta och går lugnt ur transporten,men det är när han...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: Cailla
·
L
Träning Hej, har ett 4 årigt halvblod som helt plötsligt börjat vägra att bli lastad. Hon har åkt tidigare utan att det varit några som helst...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Mitrolle
·
E
Träning Har ett unghässto som har varit sjuk och har haft ett föl. Vi har aldrig riktigt fått lära känna varandra under "normala...
Svar
9
· Visningar
1 506
Senast: Myzan87
·
Träning Jag har funderat på min hästs muskler ett tag nu, jag är mycket tveksam till att han ska ha en så stor muskel precis framför sadelläget...
Svar
10
· Visningar
1 530
Senast: Miagi
·
G
Träning Jag behöver tips på hur man får en fd travare att sluta tugga på tungan. Tungan kommer ut så fort det är något speciellt, bara att lägga...
Svar
7
· Visningar
1 533
Senast: lacore
·
A
Träning Min häst stressar gärna upp sig en aning när man rider. Eller egentligen är stressa upp sig fel ord, men han spänner sig väldigt. Han...
Svar
8
· Visningar
1 333
Senast: sissu
·
F
  • Låst
Träning Alla måste tydligen älska och avguda den svenska/amerikanska/franska/ryska varmblodstravaren. Annars är man hästrasrasist. Man...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: IngelaH
·
C
  • Låst
Träning Ridtravaren ska tydligen vara en mycket illa omtyckt "varelse" eller vad man nu ska skriva... Många klagar på deras rörelser o och att...
9 10 11
Svar
215
· Visningar
13 469
Senast: IngelaH
·
P
Träning Ni som har egen häst eller medryttarhäst: vad föredrar ni av gruppridning och privatlektioner? Jag funderar på att ta lektioner med min...
2
Svar
20
· Visningar
2 147
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp