Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Kanske är på fel plats nu men... Ska hjälpa en gammal kompis med hennes häst nu efter helgerna då hon ska opereras. Var och red...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: Uddatyp
·
J
Träning Jag köpte boken, har läst de första kapitlen och förstår ingenting... Någon som kan hjälpa mig? Jag förstår inte det här med kraftkälla...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Qodrofenia
·
A
Träning letar ju ny tränare nu, och undrar om de finns tränare som vill rida igenom hästen första gången man tar ut den? behöver någon som...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: lakrits
·
S
Träning Hej vet ej om jag är på rätt forum ,men jag hittar väl rätt om jag får hjälp. Jag är en 46 årig hästtant som ridit halvblod det mesta i...
Svar
9
· Visningar
2 228
Träning Börjar få problem med min häst, vbl sto efter Mr Drew! Hon blir bara bättre o bättre att rida, helt underbart bra har hon gått på sista... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 099
Senast: Lazio
·
M
Träning jag ¨har haft hästar omkrng mig och tävlat och ridit i 15 år men jag vet faktiskt inte vad NH står för. vad är NH? och vad står det...
Svar
10
· Visningar
994
Senast: HanSomFlyger
·
Träning Hej. Har en häst som när hon kom var snäll mot andra hästar, förhållandesvis ganska låg i rang. Nu har hon gått med en ännu lägre...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: vaggvisa
·
U
Träning min häst lyssnar väldigt bra på rösten, säger man galopp så fattar han galopp, säger man trav så travar han..däremot lyssnar han inte på...
Svar
10
· Visningar
933
Senast: Uddatyp
·
E
Träning Jag köpte en ny häst för snart ett år sedan. Redan när jag köpte honom var han sur vid sadling och då man skulle spänna hans täcke i... 2
Svar
25
· Visningar
10 258
Senast: Rikkan
·
Träning Jag har funderat på att ljudträna vårt 5 månader gamla föl e.Topaasch som vi upplever har ärvt en del av sin pappas ljudkänslighet. Så...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Cailla
·
Träning *Vad anser ni är oregelbunden träning? *Tar en häst skada av att vila två dagar på raken?/ha två vilodagar per vecka? 2
Svar
23
· Visningar
2 563
Senast: Piccoliiina
·
G
Träning Hej! Jag har ett varmblods sto som numera rids. För tillfället står hon hos mina föräldrar och jag bor på annan ort så jag her en...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: lady_mike
·
A
Träning liten snabb fråga bara... min häst är nämligen väldigt väldigt pigg för tillfället efter att ha stått några dagar. så tänkte ja...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: Koppen
·
G
Träning Min ena häst går och gnäggar vid ute ridning, ja så till den milda grad att han snubblar över sig själv i traven:eek: , Nu en fråga...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: Grållens vän
·
Träning Jag har fått förfrågan om en shettis kan få gå med mina stora hästar på lösdriften, men hur räknar jag vad den snaskar i sig av...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: Gnist
·
M
  • Låst
Ridning Har precis fått upp ögonen för AR, det låter som om detta är ngt som skulle passa både mig och hästen. Men vi känner oss ganska ensamma...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: IngelaH
·
A
Träning skulle vilja ha lite tips på lydnadsövningar (från mark och vid ridning). som får en lite fräck häst att lyssna och lyda bättre :bow:
Svar
3
· Visningar
803
Senast: diny
·
A
Träning hej vi har en korsningsponny som 2 gånger nu har visat sig halt och sedan efter en stund har det helt försvunnet.Sista gången stod han...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: kakarlss
·
Träning Min lilla frökens täcke läckte häromdagen när det regnade och när jag tog in henne för lunch så skakade hela hon. Hon hade varit ute ca... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 313
Senast: malols
·
M
Träning Vi har en valack som betersig som en hingst i hagen och betäcker stona och tycker inte om den andra valacken ihagen brevid. Hur kan man...
Svar
6
· Visningar
922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka