Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Jag kom bara att tänka på en sak. Jo, det finns hur många olika spön. Vissa längre för dresyr och vissa kortare för hoppning. Och...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Gisburne
·
Z
Träning Hej! För ett tag sen tog jag en 7årig nordis på tillridning. Hon är supermysig att pyssla med, glad o positiv. Hon tömkörs 2ggr i...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Zorro86
·
Ridning Det här är både en allmän fråga och specifik eftersom jag tränar en del med en medryttarhäst (mest för hand) som är ganska ojämn i...
Svar
17
· Visningar
1 567
Senast: rocki
·
C
Träning Behöver erfarenheter och goda råd om hur vi ska göra, har ett dominant sto med ett 6 månaders stoföl som gått ensamma hela tiden, om ca...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: Nanit
·
Svar
13
· Visningar
1 541
Senast: Rikkan
·
Träning Hej! Jag söker övningar för hästen som skall utföras i endast SKRITT som bygger muskler över rygg o kors. vilka tips/övningar anser ni...
Svar
3
· Visningar
915
Senast: Casper
·
J
Träning måste bara skriva och berätta för jag är så glad:banana: .äntligen börjar ridningen ge resultat:):bump: det är så att för två år sen så...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: johanna_h
·
Träning Pysslar md en häst som är sju år, men han varkar tro att han är tre.. Han ska pilla på allt, och framför allt smaka på det. (mössor...
Svar
3
· Visningar
868
C
Träning Nu har äntligen vårt föl kommit, tyvärr så får vi inte komma nära fölet för mamman är mycket vaktande. Hon hugger och sparkar mot oss... 2
Svar
22
· Visningar
3 011
Senast: iowa
·
Träning jag har såå jäkla mycke i skolan o hinner inte me hästskrället.. så när jag väl har tid o rida går allt åt skogen. Vad gör man... 2
Svar
34
· Visningar
2 897
Senast: IrishDraft
·
S
Träning Jag rider en häst som alltid är utåtställd i galoppen, hon vill inte gå på spåret heller. Jag tror att hon inte vill gå på spåret för...
Svar
6
· Visningar
1 937
Senast: Stall Olitten
·
B
Träning Hej! En liten undran. Vad är egentligen skillnaden på löslongering och join-up? Jag har sett när en jätteduktig tjej gjort join-up på...
Svar
6
· Visningar
998
Senast: mazzan
·
L
Träning Igår när jag kom hem berätta vår inhyrning att min lille hingst hade attackerat henne när hon skulle plocka in sin häst, sen kom det...
Svar
13
· Visningar
1 214
Senast: joneya
·
Träning Hur skulle ni beskriva att hästen har "sug på bettet" Jag blev så full i skratt sist jag red, för då hörde jag hur hästen faktiskt gick...
Svar
9
· Visningar
1 800
Senast: Zolimita
·
M
Träning Rider en 6 åring nu som gärna går utåtställd i höger varv. Och, tja jag skulle gärna vilja ha tips på bra övningar som jag kan göra för...
Svar
7
· Visningar
2 716
Senast: Totola
·
Träning Hur gör ni när ni vänjer era hästar vid trafik? Har ingen stabil häst som vi kan följa med ut. Så vi måste klara oss själva. Har ni...
Svar
5
· Visningar
1 199
Senast: lady_mike
·
S
Träning Jag tycker att det verkar som att hästhållning har blivit mer allmänt i Sverige, lite som att ha hund ungefär. ;) Är det så att...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Targa
·
Träning Jag har fått i uppgift att rida in ett fyraårigt kallblodssto. Hon är inkörd och jobbar som "traktor" på gården, eftersom de inte har...
Svar
10
· Visningar
1 081
Senast: Mariika
·
V
Träning Jag vet hur ett stigbett ser ut men jag har aldrig förstått vad det är som gör att det är så skarpt? Är det den där extra böjen...
Svar
1
· Visningar
1 100
Senast: Saint
·
F
Träning när ja tömkör min häst så drar han sej till mitten hela tiden i högervarvet, hur ska man få ut honom? har testat att peta med spöt...
Svar
9
· Visningar
1 255
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka