Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Från att vara en liten ängel till att vara en riktig trollunge som försöker göra allt för att visa att hon minsann kan va större o...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: sissu
·
R
Ridning Nu är jag helt ny här och vet inte om någon lagt in den här informationen men vill ni se Podhajsky rida så gå in på svt:s hemsida, öppet...
Svar
6
· Visningar
2 402
Senast: Sprettan
·
Träning Min lille Grunur 3,5 år går nu ensam i sin hage, då kompisen flyttat till eget stall. Han har sambon's travhäst i hagen brevid med tre...
Svar
15
· Visningar
1 196
Senast: Borkan
·
R
Ridning Hur resonerar ni? Vad är det man letar och vad är det man hittar, undrar jag. Vad är det man inte ser och vad är det man blundar för...
2
Svar
24
· Visningar
2 328
Senast: suberdoo
·
Träning Hur får ni era hästar att arbeta mer med bakdelen? Är det skänkelvikning, öppnor och slutor som gäller? Tips, tips, tips! :)
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: Cailla
·
Träning blev lite nyfiken...:D Framför allt vad gäller bildtrådar och liknande. Ibland (:D ) framförs ju mer eller mindre konstruktiv...
Svar
13
· Visningar
1 289
Senast: Lazio
·
Träning Vid vilken ålder rider ni in era hästar och vilken ras är det?Olika raser utvecklas ju olika fort så det vore kul att se vilken...
2
Svar
32
· Visningar
3 110
Senast: mul
·
L
Träning .. vår har blivit 'för tråkig'. Från att ha ridit dagligen svalnade intresset i stort sett över dagen och från senare delen av sommaren...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 068
Senast: skaraborg
·
C
Träning Jag köpte för en månad sedan en 4-årig vallack hbl/conn. Vad ska man begära av en 4-åring i form och hur ska man variera ridning och...
Svar
5
· Visningar
1 182
Senast: CindyLou
·
A
Träning vet inte om detta va rätt fortum.. men är de viktigt att man trivs med sin tränare? ska man stå ut med sin tränare bara för den är...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: Hobbyryttare
·
A
Träning På ridskolan jag rider är hästarna rent ut sagt förjävliga när det är fodringsdags på kväll/morgon. Dom sparkar, skriker, slår mot...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 766
Senast: malols
·
C
Träning köpte min häst för ca ett halvår sedan och i början var han hur snäll som helst. men sedan har han blivit surare ochs urare i...
2
Svar
24
· Visningar
2 269
Senast: malols
·
Träning Idag, efter ledarskapsövningar med en annan tjej igår, gick det för första gången bra att leda hingsten ut och in från skrittmaskinen...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: danilo
·
R
Träning Det är ju så härligt att hålla på med horsemanship! Ni som inte testat MÅSTE bara testa! Känslan att hästen och du är ett. När man är i...
Svar
2
· Visningar
835
Träning Hur gör ni när hästen tappat en sko? Får den helt enkelt stå tills hovis kommer, rider ni på volten, tömkör? I den här leran flyger ju...
2
Svar
20
· Visningar
3 724
Senast: Alazan
·
L
Träning Rider ni ut med långa tyglar ibland? Bara galopperar till hästen stannar, travar tills den stannar osv. gjorde det idag, jättemysigt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 936
M
Träning Hej! Jag undrar om någon vet hur mycket en häst bajsar på ett dygn? Jag har nyss skaffat en medryttarhäst som står på lösdrift...
Svar
7
· Visningar
7 717
Senast: kicki71
·
Träning Hoppas detta är på rätt tråd.... Jag har en finnhäst på 9 år. Jag har problem med longeringen på henne. I vänster varv går hon som en...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: lovehorses
·
Träning Jag vill ha tips på vad man kan göra för nåt roligt med hästen? Som att lära den olika trick och leka!
Svar
8
· Visningar
1 006
Senast: Luna10
·
A
Träning Någon som har en övervuxen new forest? Vi har medvetet köpt en övervuxen new forest, då vi letade liten häst han är 156 cm någon mer...
Svar
5
· Visningar
1 426
Senast: alfadis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp