Arga ston efter fölning!

Sv: Arga ston efter fölning!

Så du kan över "nätet" säga att trådskaparen har en otillräcklig relation med sin häst...
Tror inte jag uttryckt mig så? Däremot "bara att den inte är "komplett" t ex." Dvs kanske tänkbart område.
Givetvis kan jag inte med den lilla information som givits veta orsaker. Men att något är fel anser jag vara tydligt.

Även till Oskma.
Ja jag har och har erfarenhet av avelsston. Även av mödrar av andra djurslag.
Hur jag gör med mina ston? Precisera frågan!
Oavsett vad jag gör eller inte gör, så skulle ett beteende som återgetts ovan vara totalt främmande för mina!

Analogt, hur gör ni med era egna ston?
Tycker ni att ovanstående beteende är rätt?
Eller tror ni det är oundvikligt?
Skulle ni själva vidta åtgärder för att förhindra ett upprepande? Eller inte?

Till Åke.
Ser i ett inlägg att du bidragit med ett svar till mig på ditt sedvanligt trevliga sätt. Du kan sluta med det, eftersom jag lagt in dig på min ignorerarlista. F ö den enda som vederfarits den uppmärksamheten. Antar du tar det som en framgång? Oavsett vilket så lär nivån på läsbara inlägg hos mig höjas påtagligt.

LIA
 
Sv: Arga ston efter fölning!

LIA skrev:
Tror inte jag uttryckt mig så? Däremot "bara att den inte är "komplett" t ex." Dvs kanske tänkbart område.
Givetvis kan jag inte med den lilla information som givits veta orsaker. Men att något är fel anser jag vara tydligt.

Även till Oskma.
Ja jag har och har erfarenhet av avelsston. Även av mödrar av andra djurslag.
Hur jag gör med mina ston? Precisera frågan!
Oavsett vad jag gör eller inte gör, så skulle ett beteende som återgetts ovan vara totalt främmande för mina!

Analogt, hur gör ni med era egna ston?
Tycker ni att ovanstående beteende är rätt?
Eller tror ni det är oundvikligt?
Skulle ni själva vidta åtgärder för att förhindra ett upprepande? Eller inte?

Till Åke.
Ser i ett inlägg att du bidragit med ett svar till mig på ditt sedvanligt trevliga sätt. Du kan sluta med det, eftersom jag lagt in dig på min ignorerarlista. F ö den enda som vederfarits den uppmärksamheten. Antar du tar det som en framgång? Oavsett vilket så lär nivån på läsbara inlägg hos mig höjas påtagligt.

LIA
Och vad är det för fel med trevligheter då LIA? Vad det beträffar mina framgångar så existerar du inte ens på den listan LIA.
Du måste väl ändå tåla att folk ställer en fråga till dig? Sååå himla känslig kan du väl ändå inte vara.
 
Sv: Arga ston efter fölning!

Hej!
Jag tog ett föl på mitt sto för sex år sedan. Hon var och är en jättesnäll häst. Dagen efter hon hade fölat förvandlades hon dock till ett monster vaktade fölet genom att hugga efter oss och sparka mot i boxdörren. Jag trodde att hon fått en psykos och blivit helt galen, vi hade stora problem med henne i tre dagar, fick inte på grimman heller, men med mycket pock och lockande lyckades vi få på grimman och kunde då även få ut dom. Grimman fick sen sitta på i en vecka och efter det försvann hennes konstiga beteende helt och hon blev samma gamla goa häst. Vet inte varför hon blev så här, men det var hennes första föl och hon hade fullt upp med att vakta den lille. Hoppas att det löser sig för dig också.

Kram Lena.
 

Liknande trådar

Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
525
Senast: Görel
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 425
Senast: Teilani
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
988
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 553
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp