Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag har precis börjat rida men jag förstår inte några saker. När man ska gallopera.Hur vet man vilken galopp som är rätt? Vilket ben...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: piamar
·
T
Träning har en ponny dam som nästan är för abetsvillig, såfort man atr tyglarna så är hon loss, tramapr undersig & arbetar med ryggen, det dumma...
Svar
14
· Visningar
1 287
Senast: Totola
·
J
Träning Hej , Jag ska rida in en häst på det ställe där ja jobbar som beridare, är däremot lite osäker på vad folk skulle tycka om jag bara red...
Svar
3
· Visningar
933
Senast: jullan30
·
J
Träning http://www.bokus.com/b/9127355101.html?pt=category_getRelatedActions...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: _Runaway_
·
S
Träning är jag förstor för "min" ponny? jag är 152 cm lång och väger 35-36 kg. min ponny är 136 cm welsh ganska kraftig, kan jag fortsätta...
2
Svar
23
· Visningar
2 207
Senast: RosenMedTaggar
·
E
Träning Hej jag har en travare han är 9 år gammal, han har varit bara i training för bana, men han började trasslor med ben när han skulle...
Svar
13
· Visningar
974
Senast: älgen
·
Träning jaha... då hade man åka av den egna hästen för första gången då...:angel: men det var väl på tiden, har ju faktiskt haft henne i över...
Svar
11
· Visningar
1 161
Senast: Atomiic
·
C
Träning Många frågar om betsel till unghäst. Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter... Först och främst så ser hästar olika ut i...
Svar
3
· Visningar
967
E
Träning Jag har en shettis som är 3 år snart. Jag har tömkört honom och det funkar jättebra, min son på 5 år har suttit på honom utan problem...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: PonnyBus
·
Träning Som jag har förstått det verkar det som om ponnyryttare i vissa andra länder får en annan grundutbildning än den vi har i Sverige t ex...
Svar
18
· Visningar
1 314
Senast: trullslitenmedtuff
·
Träning Stoet jag hade i somras ska ridas över jul, antagligen delvis av mig. Tråden om henne när hon stod hos mig i...
Svar
2
· Visningar
1 206
A
Träning Måste bara skriva av mig lite Är så himla glad för tillfället på min kära lilla ponnyskrutt. Större delen av hösten har framför allt...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: AWAKE
·
J
Ridning Jag har försökt övertyga en vän om att man kan rida Barock på tunga hästraser, såsom Shire, Ardenner, Tinker, Nordsvenskar etc. Hon bara...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 258
Senast: Tussilago
·
S
Träning Min förra medryttare sa till mig att "Kolla vad svettig hon blev runt öronen, nu har hon jobbat bra" eller något. Är svett runt öronen...
Svar
12
· Visningar
1 603
Senast: Ninen
·
Träning nyfiken som jag är så undrar jag hur många det är här som håller på med Natural Trick Training? följdfråga: hur långt har ni kommit?
Svar
16
· Visningar
1 221
Senast: sthu
·
L
Träning min valack är bufflig ibland, och jag blir vansinnig :mad: han är NH tränad och vet att han ska "hålla sig bakom mig" och gör det...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: saralee
·
Träning Har den irriterande ovanan att jag gärna flyttar upp hälarna när jag ska skänkla på hästen jag rider. Hur sjutton gör man för att komma...
Svar
18
· Visningar
2 116
Senast: Hobbyryttare
·
R
Träning Jag ska snart köpa min första häst och behöver lite tips... det ståpr ju en massa tips i olika böcker vad man ska gör osv, men det står...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: Mirre
·
G
Träning Har haft lite problem med att hämta min häst i hagen men nu är det inga problem förutom en sak. När jag går fram mot henne och pratar...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: Globlesa
·
L
Träning Jag älskar min häst över allt annat. Men jag vet inte om jag orkar mer. han är stor häst. kraftigt byggd och hingstar ganska mycket...
Svar
15
· Visningar
1 600
Senast: molgan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp