Pinto C ponny ??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare JohannaBlomdahl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 946
J

JohannaBlomdahl

Hej , Jag ska rida in en häst på det ställe där ja jobbar som beridare, är däremot lite osäker på vad folk skulle tycka om jag bara red in en C ponny ! Själv väger jag ca 65 och är 174 lång ! Känns lite sådär men eftersom jag inte ska ha den själv och bara ska rida in ! Så vad tycker ni ? Låter det helt galet ??

Kraaamisen

Sv: Pinto C ponny ??

Med bra grundarbete där hästen blir väl förberedd för det som komma skall ser jag inget hinder.

65 kg tycker jag inte är så farligt om du bara ska rida in den. Det är ju inte så att du kommer att rida den flera timmar i sträck eller ens arbeta ponnyn hårt.
Din vikt är inte problemet. Lycka till!

Hej !
med tanke på att en erfaren "tung" ryttare i bra balans är mycket lättare för en häst att bära än en obalanserad oerfaren lätt ryttare, så ser jag inga bekymmer alls. Missförstå mig inte ang "tung" jag tycker inte att du är speciellt tung för en c-ponny:smirk:

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 050
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 563
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 405
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka