Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Min häst har en väldigt slö skritt. Då man travar och galopperar och säger åt henne att gå fortare reagerar hon. Då man skrittar och...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: Lina_
·
Träning Hej alla! God jul! Jag ha en 03 som inte är inriden. Hon är longerad med mindre protester dock stora bocksprång. Att gå på promenad nu...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: mackan
·
A
Träning Hej Jag har en lien fundering Rider ni era hästar nu under den här årstiden varje dag? Själv jobbar jag heltid och nu har det bara... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 209
Träning Vilket är erat bästa tips? Sitter alltid upp från pall, spec nu när unghästen bara rids barbacka :D Vill från början lära honom att...
Svar
4
· Visningar
1 609
Senast: angelaL
·
Träning Nu riktar jag till er medd host hästar eller med erfarenhet med host hästar. Jag och min halvblods kille tävlar just nu 1.10 lokalt...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: diartistakasha
·
Träning Vill börja med klickerträning, men tycker det verkar bökigt att ha en klicker, så jag tänkte fråga om tips på bra klickerord som man kan...
Svar
11
· Visningar
1 109
Senast: Linker
·
Träning har ett litet problem med min donna... har skrivit förr om mitt lilla trav-problem... då var problemet att hon rusade fortare å...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Messy
·
P
Träning Hej alla! Jag har funderat på en sak.. Jag är ridskoleryttare men jag har ju en medryttarhäst och de flesta av mina kompisar har egna... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 585
Senast: Degree
·
Ridning Ska nog va under utrustning men tyckte den passade bäst här. Moderator får flytta om så önskas... I helgen som va blev jag innehavare...
Svar
2
· Visningar
888
A
Träning Jag skall besikta min häst efter nyår och sätta en försäkring på honom. kom på att jag aldrig, under mina många hästår, har vart med om...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: armando16
·
S
  • Låst
Ridning Ja frågan har ju som med namnet och göra. Skulle vilja lära min ponny spansk skritt. Vet inte riktigt vart tråden ska läggas men jag... 2
Svar
28
· Visningar
6 909
Senast: Zahlo
·
Ridning (fortsättning från halva steg-tråden) Vad har ni för erfarenheter - hur har er väg mot piaff sett ut? Via skolskritt eller via halva...
Svar
14
· Visningar
1 741
Senast: Zahlo
·
Ridning Har stött på uttrycket halva steg. Är lite nyfiken på vad det är och hur/när/varför man tränar på detta? Mvh Tora 2 3
Svar
47
· Visningar
4 179
Senast: Tora
·
M
Träning Hej!! Undrar lite över bett..Jag ahr alltid lärt mej att bettet absolut inte får vara för litet för då kan det nypa i mungipan osv... 2
Svar
22
· Visningar
1 950
Senast: Beckie
·
Ridning Vad menar AR-folket med det? Törs inte fråga på "deras" forum:eek: :devil: 3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 702
Senast: Totola
·
Träning Jag hoppar en C-ponny en gång i veckan, och rider ibland dressyr med honom (rider endast för tränare). Nu är det bara så att han blir...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: emelie_r
·
K
Träning När jag försöker göra join up med min häst så kör jag i rudhuset. (vi har inget voltspår eller inhängnad) Min häst bara försvinner bort... 2
Svar
25
· Visningar
2 112
Senast: mazzan
·
D
Träning vad är egentligen markarbete? blir så förvirrad för jag hör en massa olika saker hela tiden. :rofl:
Svar
11
· Visningar
1 549
Senast: mjauen
·
Träning Behöver klippa min ena häst. Men hon kastar sig när jag kommer med maskinen, och får jag den tillräckligt nära så slår hon efter den...
Svar
12
· Visningar
1 013
Senast: Hagelyckan
·
E
Träning tycker ni? försöker va mjuk med handen .. hon e överpigg ... berätta nu vad jag ska ändra på och vad jag gör för rätt eller fel...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Congeria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka