Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

1
Träning Hej, jag har nyligen köpt häster i Polen. För att hämta dom har jag gjord en rundringning på flera ställen och hyrd en hästsläpp. Jag...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: åke
·
B
Träning Hej och hå! Funderar lite på hur ni gör vid uteritter med galoppen? Vilka underlag galopperar ni på och vilka absolut inte ( förutom...
Svar
14
· Visningar
4 024
Senast: Gisburne
·
V
Träning Har en häst som jag haft på foder sen i somras. Sen några månader tillbaka började han testa mig och börja sticka och kaxa sig mot mig...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: TheOne
·
Träning Vad har ni för knep för att klara av att sitta kvar om hästen sparkarbakut och bockar av glädje? Själv säger jag bara, fegsnöre...
2
Svar
32
· Visningar
2 204
Senast: AKB
·
C
Träning Har läst om "fri utfodring" i ngt forum uoch undrar vad detta innebär? Vad är fri utfodring och krävs några speciella "verktyg " för...
Svar
11
· Visningar
1 149
Senast: Groddan
·
B
Träning Jag har nyss fått ett islandssto på 20 år som är väldigt svankryggig! Hon har inte blivit så mycket riden på ett år av den förra ägaren...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: ang
·
M
Träning Nu börjar ju kylan komma och jag undrar hur underlaget ska vara för att man ska kunna ha kul i skogen med galopp och trav ? hur löst...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: houdini
·
J
  • Låst
Träning tänkte skulle vara kul å se lite bilder på era hästar:):bump: hoppas ni inte redan har en bild tråd:crazy: (hittade ingen) berätta...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: IngelaH
·
J
Träning Min isis vägrar stå still när jag ska sitta upp! Hon går undan med bakdelen, vi kan snurra på ett bra tag... Nu har hon börjat gå emot...
Svar
16
· Visningar
2 444
Senast: jezzscar
·
Träning Hellu. Skulle behöva lite tips om vad jag ska göra för att min shettis inte ska vara så jäkla hård i munnen? Att vara lyhörd? Det är...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: lynxlady
·
Träning Hej! Jag kom bara att tänka på en sak. Jo, det finns hur många olika spön. Vissa längre för dresyr och vissa kortare för hoppning. Och...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: Gisburne
·
Z
Träning Hej! För ett tag sen tog jag en 7årig nordis på tillridning. Hon är supermysig att pyssla med, glad o positiv. Hon tömkörs 2ggr i...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: Zorro86
·
Ridning Det här är både en allmän fråga och specifik eftersom jag tränar en del med en medryttarhäst (mest för hand) som är ganska ojämn i...
Svar
17
· Visningar
1 528
Senast: rocki
·
C
Träning Behöver erfarenheter och goda råd om hur vi ska göra, har ett dominant sto med ett 6 månaders stoföl som gått ensamma hela tiden, om ca...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: Nanit
·
Svar
13
· Visningar
1 495
Senast: Rikkan
·
Träning Hej! Jag söker övningar för hästen som skall utföras i endast SKRITT som bygger muskler över rygg o kors. vilka tips/övningar anser ni...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Casper
·
J
Träning måste bara skriva och berätta för jag är så glad:banana: .äntligen börjar ridningen ge resultat:):bump: det är så att för två år sen så...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: johanna_h
·
Träning Pysslar md en häst som är sju år, men han varkar tro att han är tre.. Han ska pilla på allt, och framför allt smaka på det. (mössor...
Svar
3
· Visningar
848
C
Träning Nu har äntligen vårt föl kommit, tyvärr så får vi inte komma nära fölet för mamman är mycket vaktande. Hon hugger och sparkar mot oss...
2
Svar
22
· Visningar
2 920
Senast: iowa
·
Träning jag har såå jäkla mycke i skolan o hinner inte me hästskrället.. så när jag väl har tid o rida går allt åt skogen. Vad gör man...
2
Svar
34
· Visningar
2 813
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp