M
mazzan
Sv: Join up i ridhus 20x40 m ?
Ska man hantera en häst som har tidigare erfarenheter av människor kan det vara bra att göra vissa grundläggande grejer i grimma först, för att stämma av hästen. Man vill ju inte riskera att bli anfallen!
Jobbar man däremot med en helt "grön" häst (typ unghäst) eller en som redan kan ledarskapet i grimma, så är det ett utmärkt verktyg till ledarskap och kommunikation.
Jo snälla! Låt höra!
Jo förvisso. På sätt och vis håller jag med, på sätt och vis inte!Dessutom tycker jag man ska passa sig för att använda löslongering som ett medel för att nå nåt sorts ledarskap, däremot är det ett underbart verktyg för att vidareutveckla kommunikationen med hästen.
Ska man hantera en häst som har tidigare erfarenheter av människor kan det vara bra att göra vissa grundläggande grejer i grimma först, för att stämma av hästen. Man vill ju inte riskera att bli anfallen!
Jobbar man däremot med en helt "grön" häst (typ unghäst) eller en som redan kan ledarskapet i grimma, så är det ett utmärkt verktyg till ledarskap och kommunikation.
Vad jag tycker om joinup ska vi dock inte gå in på...
Jo snälla! Låt höra!