Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
  • Låst
Ridning Ja frågan har ju som med namnet och göra. Skulle vilja lära min ponny spansk skritt. Vet inte riktigt vart tråden ska läggas men jag...
2
Svar
28
· Visningar
6 858
Senast: Zahlo
·
Ridning (fortsättning från halva steg-tråden) Vad har ni för erfarenheter - hur har er väg mot piaff sett ut? Via skolskritt eller via halva...
Svar
14
· Visningar
1 718
Senast: Zahlo
·
Ridning Har stött på uttrycket halva steg. Är lite nyfiken på vad det är och hur/när/varför man tränar på detta? Mvh Tora
2 3
Svar
47
· Visningar
4 121
Senast: Tora
·
M
Träning Hej!! Undrar lite över bett..Jag ahr alltid lärt mej att bettet absolut inte får vara för litet för då kan det nypa i mungipan osv...
2
Svar
22
· Visningar
1 913
Senast: Beckie
·
Ridning Vad menar AR-folket med det? Törs inte fråga på "deras" forum:eek: :devil:
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 584
Senast: Totola
·
Träning Jag hoppar en C-ponny en gång i veckan, och rider ibland dressyr med honom (rider endast för tränare). Nu är det bara så att han blir...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: emelie_r
·
K
Träning När jag försöker göra join up med min häst så kör jag i rudhuset. (vi har inget voltspår eller inhängnad) Min häst bara försvinner bort...
2
Svar
25
· Visningar
2 040
Senast: mazzan
·
D
Träning vad är egentligen markarbete? blir så förvirrad för jag hör en massa olika saker hela tiden. :rofl:
Svar
11
· Visningar
1 525
Senast: mjauen
·
Träning Behöver klippa min ena häst. Men hon kastar sig när jag kommer med maskinen, och får jag den tillräckligt nära så slår hon efter den...
Svar
12
· Visningar
991
Senast: Hagelyckan
·
E
Träning tycker ni? försöker va mjuk med handen .. hon e överpigg ... berätta nu vad jag ska ändra på och vad jag gör för rätt eller fel...
Svar
15
· Visningar
1 251
Senast: Congeria
·
P
Träning Kanske är på fel plats nu men... Ska hjälpa en gammal kompis med hennes häst nu efter helgerna då hon ska opereras. Var och red...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: Uddatyp
·
J
Träning Jag köpte boken, har läst de första kapitlen och förstår ingenting... Någon som kan hjälpa mig? Jag förstår inte det här med kraftkälla...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Qodrofenia
·
A
Träning letar ju ny tränare nu, och undrar om de finns tränare som vill rida igenom hästen första gången man tar ut den? behöver någon som...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: lakrits
·
S
Träning Hej vet ej om jag är på rätt forum ,men jag hittar väl rätt om jag får hjälp. Jag är en 46 årig hästtant som ridit halvblod det mesta i...
Svar
9
· Visningar
2 195
Träning Börjar få problem med min häst, vbl sto efter Mr Drew! Hon blir bara bättre o bättre att rida, helt underbart bra har hon gått på sista...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 878
Senast: Lazio
·
M
Träning jag ¨har haft hästar omkrng mig och tävlat och ridit i 15 år men jag vet faktiskt inte vad NH står för. vad är NH? och vad står det...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: HanSomFlyger
·
Träning Hej. Har en häst som när hon kom var snäll mot andra hästar, förhållandesvis ganska låg i rang. Nu har hon gått med en ännu lägre...
Svar
10
· Visningar
992
Senast: vaggvisa
·
U
Träning min häst lyssnar väldigt bra på rösten, säger man galopp så fattar han galopp, säger man trav så travar han..däremot lyssnar han inte på...
Svar
10
· Visningar
900
Senast: Uddatyp
·
E
Träning Jag köpte en ny häst för snart ett år sedan. Redan när jag köpte honom var han sur vid sadling och då man skulle spänna hans täcke i...
2
Svar
25
· Visningar
10 115
Senast: Rikkan
·
Träning Jag har funderat på att ljudträna vårt 5 månader gamla föl e.Topaasch som vi upplever har ärvt en del av sin pappas ljudkänslighet. Så...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Cailla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp