Bett, vad anser ni NHkunniga??

Sv: Bett, vad anser ni NHkunniga??

Ingen bett expert. ju tunnare bett desto mildare för hästens mun, det är inte så mycket plats för ett bett, det ska väl ligga precis intillhästen inte vara för kort och inte 5mm för långt på varje sida, kom i håg, det är handen som håller i tygeln som avgör hur milt bettet är det bsta är ju att rida utan bett. men det går ju tyvärr inte på alla hästar:(
 
Sv: Bett, vad anser ni NHkunniga??

varför skulle det inte gå på alla hästar? Hittills har jag inte träffat en enda häst som inte gått att rida utan bett. Det kan ta lite tid för en del, men Hästen kan alltid bli riden bettlöst.
 
Sv: Bett, vad anser ni NHkunniga??

Håller med dig Malene men jag tror ändå att de flesta hästar går att ridas utan bett. Bara det att vissa kräver mer jobb än andra :P!
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 237
Senast: Elendil
·
Utrustning Hej alla :) Behöver tips på välarbetade anatomiska bett som finns i korta storlekar (9,5 cm helst, 10,5 kan gå lite beroende på...
Svar
10
· Visningar
2 140
Senast: -moa-
·
Utrustning Nu vet jag inte alls om denna tråd har hamnat rätt, men försöker ändå. Jag går en gymnasieutbildning, med inriktning på islandshäst...
Svar
11
· Visningar
2 028
Senast: REIN
·
L
Utrustning Hej! Jag har ett litet problem när det gäller bett... Jag har en 14 årig d-ponny, han är tävlad LA/LA och välutbildad, dock har han på...
Svar
4
· Visningar
2 411
Senast: londoninmyheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp