rider ni varje dag?

Sv: rider ni varje dag?

Just nu rider jag inte så mycket, eftersom min pålle är på träning.
Men annars är jag i stora sett i stallet 5 dagar i veckan.
 
Sv: rider ni varje dag?

Eftersom jag har två hästar och går i skolan till 16 varje dag, så hinner jag tyvärr inte rida båda varje dag, försöker så gott det går rida varannan dag.
Då jag inte har tillgång till varken paddock eller ridhus blir det på med pannlampan och ut i skogen, det går att träna dressyr där också.

När det blåser mycket så undviker jag att rida, hästarna blir så stissiga och rädda för allt och det är bättre med en vilodag än att det händer allvarliga olyckor.
 
Sv: rider ni varje dag?

nej, jag försöker att rida minst 3 gånger i veckan. När det är dåligt väder och kolsvart och när jag inte har tillgång till paddock eller ridhus är det inte alltid så lätt att rida så ofta som man skulle vilja och som hästen behöver, tyvär
 
Sv: rider ni varje dag?

Jag drar ned lite på intensiteten i träningen när det är såna här långa perioder med regn eller som nu fruset utan snö. Det blir lugnare pass varvat med arbete vid handen, longering, tömkörning eller en promenat i skogen. Under helgerna passar jag på att rida ut när det är ordentligt ljust. Ocn nu idag vänder det och vi går mot ljusare tider igen. Härligt:banana:
 
Sv: rider ni varje dag?

Försöker rida så ofta jag har hand om hästen, vilket är 4-5 ggr/veckan. de resterande dagarna står han, och myser i hagen ;)
 
Sv: rider ni varje dag?

Jag rider minna hästar 6 dagar i veckan..
 
Sv: rider ni varje dag?

nix. det är fördelen med att ha ridhäst (tävlar inte heller), har tidigare jobbat med trav och tränat egen häst vid sidan. brukar skratta åt stallägaren när hon ska ut i äckligt väder med sina tävlingshästar och nöjt konstatera att min ridhäst kan vila en dag till... :D för tillfället går jag inte så mycket i skolan (föreläsningarna har haft uppehåll från början av november till början av februari), så då har jag väl hunnit lite extra. men när det regnar så vill varken jag eller pållen ut, han får hellre vila några dagar för det gör ändå ingen nytta. han tappar ingen kondis lr muskler på ett par dagar. tycker att det är lite överdriven hysteri hos ridmänniskor att hästen MÅSTE motioneras varje dag...
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 597
Senast: Freazer
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 379
Senast: Roxy
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp