Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Ja som rubriken lyder, hur lär jag en häst att bli longerad?? Skulle longera min kille men han hade ingen aning vad han skulle göra och...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Rikkan
·
E
Träning har en arab som har jordens störata underhals .o e 2,5 år... nu till problemet i longering och tömkörningen så går hon jätte fint i...
Svar
8
· Visningar
1 586
Senast: etmoria04
·
C
Träning Det är så att min låtsasmamma har nu skaffat häst. Hon är något av en nybörjare när det gäller att verkligen "rida." Hästen är en...
Svar
4
· Visningar
865
T
Träning Jag har en kallblodstravare som är väldigt orolig i transporten. Han är lätt att lasta och går lugnt ur transporten,men det är när han...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: IrishDraft
·
Träning när jag ska släppa in medryttarhästen i hagen (speciellt i mörker) så tappar hon helt vettet och kastar sig in i hagen, över mig om så...
Svar
17
· Visningar
799
Senast: lasseman
·
S
Träning Trubbel igen! Idag stod jag och hästarnas ägare i hagen över en timme innan vi fick in dem. travaren vänder rumpan till och hotar att...
Svar
15
· Visningar
876
Senast: Suss
·
C
Träning nu har jag blivit jätteintreserad av att lära min häst trick! Han kan absolut ingenting, så har ni tips på enkla trick man kan börja...
Svar
7
· Visningar
2 043
Senast: ponnylollo
·
J
Träning Hej alla! Har köpt en häst som kastar sig vid uppsittning. Mycket obehagligt. Finns det någon därute som har tips på hur jag ska göra...
2
Svar
31
· Visningar
4 996
Senast: Lewis
·
M
Träning Nu vet jag inte om jag lägger denna tråd på rätt forum, annars får väl moderator vara så snäll att flytta på den... Jag har ett...
2
Svar
22
· Visningar
2 808
Senast: micra
·
T
Träning Hej! Som några vet rider jag och utbildar två ponnyer, men just nu känns det som om vi har fastnat lite. Så jag undrar om ni kanske har...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: TheDot
·
F
Träning Hejsan! Jag skulle vilja ha lite tips av er som huvudsakligen brukar rida ut med era hästar. Hur länge brukar ni vara ute? Hur långt...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: dashy
·
M
Träning Någon som varit med om hästar som behöver lugnas, t.ex. inför en vet. behandling men som inte går att lugnas med domosedan, turbogesic...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: hillevie
·
T
Träning Jag funderar på att beställa en sån där tolk-sele ifrån hööks. Min kille vill så gärna prova att åka skidor efter min fjording. Men...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
10 003
Senast: Tjalfe
·
H
Träning Undrar bara lite över dom mest galna,knäppa eller bara mysko hästar som ni har träffat på i era liv? Kanske den där knäppa newforest...
Svar
9
· Visningar
1 946
Senast: Seha
·
Träning Jag har fått ett problem med min pålle. när jag började tävla honom blev han helt förtvivlad när han mötte andra hästar. Han blev rädd...
2
Svar
23
· Visningar
2 809
Senast: lady_mike
·
B
Träning Nikanske minns att jag gjorde en tråd för några månader sedan om min nya foderhäst på 5 år som vid uteritter låtsades bli rädd för något...
Svar
8
· Visningar
1 310
Senast: vanimelde
·
W
Träning Hej hej.... Jag rider i en storhästgrupp (vuxna) och har de senaste gångerna varit rejält feg och skakis då jag ridit eftersom jag...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: Wannaberyttarinna
·
L
Träning Hejsan. (Vet inte om jag lagt tråden rätt) Jag funderar att flytta min shettis till ett lösdriftstall. så nu undrar jag om det...
Svar
11
· Visningar
925
Senast: kimsan
·
Träning när jag ska sakta av min pålle från galopp till trav,precis i avsaktningen så slänger han iväg dom 2 första stegen i trav,riktigt höga...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: remmis
·
T
Träning Jag vill ha igång mina hästar så fort som möjligt efter att de stått ett tag nu under hösten. Och under julen och efter det kommer jag...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp