Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag rider ett 6-årigt sto en gång i veckan (ridskola)och har gjort i några månader nu, hon trivs troligen inte. Hon skickas antagligen...
Svar
18
· Visningar
1 043
Senast: MalinR
·
J
Träning Skall börja rida min kompis (låt oss kalla henne M) C-ponny som hon inte alls hinner med och ser fram emot det samtidigt som...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: ujent96
·
Träning Vid hur dåligt väder får era hästar stå inne? Våra går ut i stort sett vilket väder det än är. Dem måste ändå ut så vi kan mocka. :D...
2
Svar
23
· Visningar
1 886
L
Träning har en kallis som är riden lite mer än ett år nu, men har de senaste tre månaderna vilat pga skada. nu håller vi på och sätter igång...
Svar
19
· Visningar
1 535
Senast: lkn02001
·
K
Träning Min kompis har ett 4aårigt varmblod som är regelbundet travtränad så han har mycket muskler och har en bra kondition, nu ska han ridas...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: pinky
·
D
Träning Just nu har jag en pall till hjälp för att pållen ska slippa ha mig klängandes.. Men har ni några idéer hur jag kan öva utan pall? Jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 547
Senast: Nikkis
·
Träning Jag rider ett welshsto som tappar bakdelen på de större volterna... Bara i de pyttesmå volterna håller hon sig ställd hela momentet...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: rocki
·
V
Träning ja nu får ni hjälpa mig igen och nu gäller det eländet på 97 cm :devil: nå med mig som vuxen är han ju en liten :angel: tömmkör...
Svar
12
· Visningar
995
Senast: Haaannnaa
·
Ridning En fråga som jag alltid ställer mig själv. Har en häst som är svår att svänga i ena varvet och har aldrig tänkt på det där med att...
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: flashlight
·
S
Träning Jag har ett sto som ibland kan våra MYCKET svårfångad i hagen, särskilt om de nyligen ätit upp höt och hon då antagligen är mätt! Hon...
Svar
10
· Visningar
1 111
Senast: Weemacred
·
S
Träning Någon som har tips på hur man tränar upp känsligheten och acceptansen i halvhalter? Min häst kör upp huvudet så fort jag rör tygel med...
2
Svar
24
· Visningar
2 239
Senast: ssannna
·
J
Träning Ja som det står i rubriken så undrar jag: Hur många gånger i veckan rider du? Det kan vara intressant hur länge du brukar rida med och...
2
Svar
22
· Visningar
2 435
Senast: lady_mike
·
C
Träning Jag har en häst som jag köpte för 4 veckor sedan och han är alldeles för stark för mej. När han kom så reds han på pessoabett men även...
Svar
15
· Visningar
1 255
Senast: Åska
·
Träning Nu har Bengall setat på kammaren och funderat. :confused: Det skrivs mycket om ledarskap, ledarskapsproblem och ledarskapsövningar...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 069
Senast: Fina
·
Ridning Har en frieser hings på 4år nu som ja vill komma igång med nu innan sommaren (ska vivas då) Har börjar med lite akademiskt, men nu då...
Svar
9
· Visningar
1 390
Senast: charmant
·
L
Träning Såg att det just startats en tråd i ämnet men ville ändå ta upp mitt "problem" separat. Jag har också en unghäst (fyra år) som är så...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 501
Senast: 610
·
S
Träning jag har precis köpt ett varmblod men hon är inte riden på ett halvår hur skam an göra när man sätter igång henne??
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Totola
·
S
Träning Min häst har lite gallor(mjuka) ibland men de försvinner om man rider! förra ägaren sa att det inte var någon skada eller något vad kan...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Julie
·
J
Träning Jag rider en häst ibland som alltid har för vana att gena i hörnen på fyrkantsspåret, jag jobbar jättemycket med innerskänkeln hela...
Svar
4
· Visningar
2 521
Senast: Totola
·
Träning Jag rider en islänning på 8 år som gått turridning i hela sitt liv. Hon har aldrig blivit riden ensam i skogen eller på en volt, bara...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Weemacred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp