Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning På ridskolan jag rider är hästarna rent ut sagt förjävliga när det är fodringsdags på kväll/morgon. Dom sparkar, skriker, slår mot... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 886
Senast: malols
·
C
Träning köpte min häst för ca ett halvår sedan och i början var han hur snäll som helst. men sedan har han blivit surare ochs urare i... 2
Svar
24
· Visningar
2 307
Senast: malols
·
Träning Idag, efter ledarskapsövningar med en annan tjej igår, gick det för första gången bra att leda hingsten ut och in från skrittmaskinen...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: danilo
·
R
Träning Det är ju så härligt att hålla på med horsemanship! Ni som inte testat MÅSTE bara testa! Känslan att hästen och du är ett. När man är i...
Svar
2
· Visningar
842
Träning Hur gör ni när hästen tappat en sko? Får den helt enkelt stå tills hovis kommer, rider ni på volten, tömkör? I den här leran flyger ju... 2
Svar
20
· Visningar
3 777
Senast: Alazan
·
L
Träning Rider ni ut med långa tyglar ibland? Bara galopperar till hästen stannar, travar tills den stannar osv. gjorde det idag, jättemysigt... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 001
M
Träning Hej! Jag undrar om någon vet hur mycket en häst bajsar på ett dygn? Jag har nyss skaffat en medryttarhäst som står på lösdrift...
Svar
7
· Visningar
7 802
Senast: kicki71
·
Träning Hoppas detta är på rätt tråd.... Jag har en finnhäst på 9 år. Jag har problem med longeringen på henne. I vänster varv går hon som en...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: lovehorses
·
Träning Jag vill ha tips på vad man kan göra för nåt roligt med hästen? Som att lära den olika trick och leka!
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Luna10
·
A
Träning Någon som har en övervuxen new forest? Vi har medvetet köpt en övervuxen new forest, då vi letade liten häst han är 156 cm någon mer...
Svar
5
· Visningar
1 449
Senast: alfadis
·
K
Träning Ja som rubriken lyder, hur lär jag en häst att bli longerad?? Skulle longera min kille men han hade ingen aning vad han skulle göra och...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: Rikkan
·
E
Träning har en arab som har jordens störata underhals .o e 2,5 år... nu till problemet i longering och tömkörningen så går hon jätte fint i...
Svar
8
· Visningar
1 605
Senast: etmoria04
·
C
Träning Det är så att min låtsasmamma har nu skaffat häst. Hon är något av en nybörjare när det gäller att verkligen "rida." Hästen är en...
Svar
4
· Visningar
879
T
Träning Jag har en kallblodstravare som är väldigt orolig i transporten. Han är lätt att lasta och går lugnt ur transporten,men det är när han...
Svar
4
· Visningar
2 013
Senast: IrishDraft
·
Träning när jag ska släppa in medryttarhästen i hagen (speciellt i mörker) så tappar hon helt vettet och kastar sig in i hagen, över mig om så...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: lasseman
·
S
Träning Trubbel igen! Idag stod jag och hästarnas ägare i hagen över en timme innan vi fick in dem. travaren vänder rumpan till och hotar att...
Svar
15
· Visningar
898
Senast: Suss
·
C
Träning nu har jag blivit jätteintreserad av att lära min häst trick! Han kan absolut ingenting, så har ni tips på enkla trick man kan börja...
Svar
7
· Visningar
2 063
Senast: ponnylollo
·
J
Träning Hej alla! Har köpt en häst som kastar sig vid uppsittning. Mycket obehagligt. Finns det någon därute som har tips på hur jag ska göra... 2
Svar
31
· Visningar
5 087
Senast: Lewis
·
M
Träning Nu vet jag inte om jag lägger denna tråd på rätt forum, annars får väl moderator vara så snäll att flytta på den... Jag har ett... 2
Svar
22
· Visningar
2 846
Senast: micra
·
T
Träning Hej! Som några vet rider jag och utbildar två ponnyer, men just nu känns det som om vi har fastnat lite. Så jag undrar om ni kanske har...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: TheDot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka