Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Jag funderar över detta, som min syster sa till mig idag. "Det måste vara något fel på dig som inte kan lämna hästarna själva ett par...
2
Svar
36
· Visningar
2 514
Senast: tirnanog
·
G
Träning En ridlärare på min ridskola lät sin unghäst på 4 år gå på liten volt i låg form för att han skulle lära sig bära upp sig? Verkar det...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: Jeeves
·
Träning Köpte min nuvarande häst för ca 1 år sedan. Det blev ett köp antagligen pga att jag var trött på att leta häst, hade redan kollat på...
2
Svar
27
· Visningar
2 725
Senast: Yamima
·
Träning Hur ser er uppbindning på stallgången ut? Har ni grimskaft eller någon annan smart lösning? Visa bilder om ni har. :bow:
4 5 6
Svar
100
· Visningar
15 475
Senast: Yamima
·
M
Träning Tog och palperade unghästen över ryggen efter vårat lilla ridpass. Hon reagerade då på palpationen. Inte jätte mkt men ändå en reaktion...
Svar
11
· Visningar
1 325
Senast: martina
·
L
Träning Bara har en liten fråga, har börjat vänja av föl och mamman lite, men hur gör ni för efter ett tag (ca 3 timmar) så är juvret fyllt med...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Sonic76
·
A
Träning Hej alla. Jag har en svårlastad arab hemma. När jag väll får in honom i transporten är han så rädd att han skakar och blir alldeles...
Svar
12
· Visningar
2 070
Senast: Ylva86
·
M
Träning HAr en häst som är snubblig, därför att den itne kan hitta balansen:angel: . Den trampar över väldigt mycket, så det är inte att den...
Svar
6
· Visningar
792
Senast: PalteDoben
·
E
Träning jag har en 4åring.. började rida in henne i början av sommaren.. nu går hon och söker sig nedåt i skritten och jobbar med ryggen... är...
Svar
11
· Visningar
4 473
Senast: Lancet
·
J
Träning När det gäller uppmärksamhet av ett 3-årigt sto? Går jättebra oftast men så kommer (t ex) en bil- upp med huvudet och glömma bort...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: _jossan__
·
Träning har börjat rida unghästen lite smått (islandshäst 4,5 år) om nån är med när vi rider är han jättesnäll går framåt och allt sånt, men så...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: cowgirl81
·
Träning Jag vet hur de ska genomföras rent "tekniskt" dvs var hjälperna ska infinna sig och vad de ska utföra. Men jag tycker det är så svårt...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: axel
·
S
Träning Hej alla, jag har på senare tid blivit allt mer rädd för att rida. Varje gång jag har ridit ut har det hänt något, typ skentur eller...
Svar
10
· Visningar
2 291
Senast: cristobal
·
S
Träning Är det någon som har några tips på roliga grejer att göra på hästryggen, antingen när man rider ut eller på volten, gärna så enkla som...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: lillapollenbollen
·
E
Träning Min 3åring tycker inte om att stå på gången uppbunden och bli borstad. Från halsen till bogen och ner på frambenen tycker hon inte alls...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: krullidutt
·
A
Träning jag har börjat rida för en ny tränare idag.. va bra förutom att h*n inte vill att ja ska rida på yttertygeln :eek: ingen kontakt med...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Piraja
·
F
Träning jag har inte kunnat rida på runt 2 veckor nu och lämnade därfrö över hästen till en kompis som skulle hålla igång hästen. men nu idag...
Svar
9
· Visningar
914
Senast: fonen
·
S
Träning Hur belönar ni era hästar? Min tjej är lite rädd för att bli omklappad... Vet inte (och kan inte ta reda på...) om hon blivit slagen...
Svar
19
· Visningar
1 163
Senast: diartistakasha
·
S
Ridning Boklista under FAQ\'n? Kan vi inte göra en sån igen? Letar böcker nu och givetvis glömmer man alltid bort hälften av de böcker som man...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 305
Senast: Novelette
·
K
Träning Min kallblods travare har bara blivit oregelbundet riden i ca 1 år, så han har inte direkt någon kondition, just nu rider jag ut några...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Mania87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp