Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Okej, jag vet inte om ni kommer ihåg min smått förtvivlade tråd när min häst och jag bytte stall? Det var ju en del som ville höra hur...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Ingela_S
·
Träning Tänkte att någon av er bör veta vad jag ska göra.. Försöker iaf.. Jag tar hand om en stor och supersöt (:love: ) ponny ibland, som är... 2
Svar
21
· Visningar
1 705
Senast: Thrill
·
L
Träning När jag longerar min häst tar han ner huvudet med nosen mot marken, o travar så hela tiden. Är det någon som vet varför?
Svar
11
· Visningar
965
Senast: landkid
·
B
Träning Är det nån som har erfarenhet av Klaus Ferdinand Hempfling eller har läst hans böcker som har lust att delge mej lite synpunkter och...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: nexxa
·
Träning Jag har funderat på en sak... :) Ibland hör man talas om hästar som är riktiga bredåkare, och som ibland tom åker utan mellanvägg... 2
Svar
32
· Visningar
2 471
Senast: mackan
·
Träning Hej på er!! Jag skulle vilja ha lite synpunkter från NH-Kunniga. Vad anser ni om följande: Ex. man är ute och leder på en åker och... 2
Svar
33
· Visningar
2 302
Senast: Paxinarion
·
N
Träning Min nordiskorsning har svårt att bära sig i galoppen. Jag har haft honom några år men vi har inte tränat tidigare. Vi har inga backar...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: Immer
·
S
Träning Hejsan! Jag är ny här så jag skulle vilja att så många som möjligt kan hjälpa mig. Jag har en D-ponny på 8 år. Hon är underbar:love... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 628
Senast: Carino mi Amor
·
A
Träning ska longera en häst imorrn, som har problemet att den inte vill ta stöd på ytter, skjuter ut bogar hit o dit...som så fort man tar i...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: attack
·
Träning Nu har jag undrat det rätt länge, var går åldersgränsen när man vill tävla på a,b,c respektive d-ponny??
Svar
7
· Visningar
1 674
Senast: dotzie
·
R
Träning Jag funderar över detta, som min syster sa till mig idag. "Det måste vara något fel på dig som inte kan lämna hästarna själva ett par... 2
Svar
36
· Visningar
2 572
Senast: tirnanog
·
G
Träning En ridlärare på min ridskola lät sin unghäst på 4 år gå på liten volt i låg form för att han skulle lära sig bära upp sig? Verkar det...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: Jeeves
·
Träning Köpte min nuvarande häst för ca 1 år sedan. Det blev ett köp antagligen pga att jag var trött på att leta häst, hade redan kollat på... 2
Svar
27
· Visningar
2 778
Senast: Yamima
·
Träning Hur ser er uppbindning på stallgången ut? Har ni grimskaft eller någon annan smart lösning? Visa bilder om ni har. :bow: 4 5 6
Svar
100
· Visningar
15 657
Senast: Yamima
·
M
Träning Tog och palperade unghästen över ryggen efter vårat lilla ridpass. Hon reagerade då på palpationen. Inte jätte mkt men ändå en reaktion...
Svar
11
· Visningar
1 351
Senast: martina
·
L
Träning Bara har en liten fråga, har börjat vänja av föl och mamman lite, men hur gör ni för efter ett tag (ca 3 timmar) så är juvret fyllt med...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: Sonic76
·
A
Träning Hej alla. Jag har en svårlastad arab hemma. När jag väll får in honom i transporten är han så rädd att han skakar och blir alldeles...
Svar
12
· Visningar
2 115
Senast: Ylva86
·
M
Träning HAr en häst som är snubblig, därför att den itne kan hitta balansen:angel: . Den trampar över väldigt mycket, så det är inte att den...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: PalteDoben
·
E
Träning jag har en 4åring.. började rida in henne i början av sommaren.. nu går hon och söker sig nedåt i skritten och jobbar med ryggen... är...
Svar
11
· Visningar
4 517
Senast: Lancet
·
J
Träning När det gäller uppmärksamhet av ett 3-årigt sto? Går jättebra oftast men så kommer (t ex) en bil- upp med huvudet och glömma bort...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: _jossan__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka