Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag har en häst vid namn Cindy som för 2 veckor sän när jag red lektion för en duktig dressyr-ryttare gorde värsta skuttet på slutet när...
Svar
9
· Visningar
1 448
Senast: LindavCindy
·
Träning Hej! Jag har lite problem med min delfoderponny, som ni kanske har någon lösning på? Det är så att han är ridskolehäst och vaktar sin...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Smallgot
·
T
Träning Lite spin off på tråden om hästar som inte vill stå still i stallgången.. Vad tycker ni att man ska göra om man har en häst som inte...
Svar
9
· Visningar
3 495
Senast: Dundret
·
Ridning Har ett litet dilemma. Har just gått över till att rida på jaktkandar och jag började med att rida utan kedjan (första gången) för att...
Svar
11
· Visningar
1 549
Senast: Rikkan
·
L
Träning Jag ska bli "tränare" till en av inhyringarna i vårat stall. Hästen är ett halvblod på typ 20-21. När jag ser henne rida sjäkv ser...
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: roses_are_red
·
L
  • Låst
Träning Hej allesamans! Har tänkt mycket på det här med motion. Hästar mår ju bar av att röra på sej. Hur ofta och hårt rider ni er häst/hästar...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: IngelaH
·
Träning jag är nu 20 år och har ridit stor häst i ungefär två år. Sålde min ponny för jag skulle flytta hemifrån och började på ridskolan, i...
2
Svar
37
· Visningar
3 525
Senast: Fossing
·
J
Träning Hur lär man en vanlig ridhäst gångarter som tölt, pass m.m.? Hur lång tid brukar det ta? Någon som har prövat att lära sin häst t.ex...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: _pirate
·
C
Träning Okej, nu har jag förstått att NH är horse man chip. Och jag skulle verkligen behöva jobba psykiskt med min häst som är otroligt smart...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 066
Senast: sthu
·
T
Träning hej. Ponnyn min gick igenom veterinär besiktningen, allt var prefekt förutom hovsprickan, den har hon haft sedan hon föddes, d.v.s i 8...
2
Svar
38
· Visningar
2 613
Senast: trullslitenmedtuff
·
Träning Mitt sto född i april -05 är väldigt "tuff i huvudet". Hon är totalt orädd för allt. Men hon är stökig och respektlös! Hon är hanterad...
Svar
18
· Visningar
1 651
Senast: Nafayette
·
T
Träning hejsan! nu när det börjar bli så mörkt redan på eftermiddagarna har jag undrat över en sak... går det att rida ut i mörker utan någon...
2
Svar
30
· Visningar
2 644
Senast: Isnalle
·
L
Träning red barbacka igår för första gånger på typ 5 år. det känns som man har underskattat hur jädrans bra detta är, det går ju inte att...
Svar
15
· Visningar
928
Senast: diny
·
L
Ridning Jag har fått för mig att man sitter väldigt bra i "barocksadlar". Jag har en islandshäst som jag vill rida töllt på funkar det i en...
Svar
17
· Visningar
1 547
Senast: OlleAtlas
·
L
Träning Hej, jag ska å provrida idag och undrar om ni har några tips på ridövningar som är bra och göra eller några frågor som är bra att ställa...
Svar
12
· Visningar
1 545
Senast: anni0301
·
W
Träning Ser i en massa annonser att folk skriver att hästar är "känsliga" eller "kan vara lite känslig". Man kan alltså skriva att en häst är...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: LindavCindy
·
F
Träning jag behöver akuta råd om bantning... Det är så att för några år sedan hade jag och nårra mer hand om en fjording (av den grövre typen)...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: farminetta_
·
L
Träning I stallet där jag sommarjobbar fick dem ett år 5 hingstar (uppfödning) som gick tillsammas på sommarbetet men splittardes sen så de gick...
2
Svar
29
· Visningar
2 403
Senast: Spirit
·
M
Träning Med min häst har jag bara ett stort problem och det är träningen. Han är supergo annars och vi har en bra relation men han vill inte bli...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: mala
·
S
Träning hej allihop. jag tänkte börja tömköra min häst lite, bara för muskeluppbyggnadens skull. hur gör man? ha det slayer
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp