Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Alla mina kompisar tränar/tävlar hoppning. Jag vill också göra det men jag vågar inte:o Jag har aldrig tränat hoppning direkt utan bara...
Svar
8
· Visningar
1 969
Senast: ujent96
·
K
Träning jag har en häst på 5 snart 6 år och högergalopp går inte att fatta har försök med detta länge. När jag longerar honom så går...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: bigganl
·
S
Träning Hej! Har ni några tips på hur man gör med en häst som inte vill komma in från hagen? Ibland är hon väldigt kärvänlig och kommer när jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 647
Senast: GardenAngel
·
M
Träning Min häst biter tag i vänster sidan på bettet och vägrar släppa det när man rider. :mad: Sen går han med huvudet ut höger och är helt...
Svar
13
· Visningar
2 833
Senast: Dundret
·
Ridning Jag vill bara ställa en enkel fråga. Hur många av er som rider AR rider/red större delen av arbetspasset på volt? Rider själv AR...
2
Svar
26
· Visningar
3 163
Senast: Totola
·
K
Träning Hejsan när jag rider på tygel så lutar jag mig hela tiden framåt mig så mycket det är lite bättre nu men jag lutar mig ändå framåt...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Araminta
·
Träning Hur många tänker igentligen på säkerheten. JAg kommer aldrig glömma min hjälm någonsin mer. Vill gärna dela med mig av lite händelser...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 981
Senast: Chriistiina
·
Träning Jag skulle behöva lite hjälp. jag rider en welsh på 4år, blir 5 i maj, och hon är nog ganska exakt 130 hög. Själv är jag ungefär...
2
Svar
22
· Visningar
1 632
Senast: dotzie
·
D
Träning Ja,då har jag varit ute och ridit mitt trevliga vblsto i det fina vädret! Hon har lätt för att stressa men det är inga problem det har...
2
Svar
21
· Visningar
2 590
Senast: Maddu
·
D
Träning Tänkte ställa en fråga som kanske är lite svår att svara på, men ungefär hur lång tid kan det ta att lära sig dressyr - Lätt B samt...
Svar
17
· Visningar
1 897
Senast: Mirre
·
P
Träning Någon som ska dit? Vore skoj att höra lite förväntningar och tankar då det är första gången han har en steg II-kurs i Sverige som jag...
2
Svar
37
· Visningar
2 212
Senast: Lilahnee
·
P
Ridning Jag behöver veta, går courbetten upp ur en samlad piaff också, så som levade gör? om inte, var i ligger startpunkten för courbetten...
Svar
9
· Visningar
1 501
Senast: PAC
·
J
Ridning Finns det 'vanliga' dressyrsadlar där man hamnar mer i hängsits (alltså på mellersta sittbenen á la AR), eller måste man gå till...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 028
Senast: Polly_Mulle
·
Träning hej.. jobbigt probelm.. det är så att jag skafat en medryttare för första gången.. för att ajg behöver lite ekonomisk hjälp. har...
2
Svar
22
· Visningar
1 849
Senast: Shimzy
·
Träning jag har hittat världens bästa häst på internet och ska åka och provrida! :banana: Vad ska man tänka på för att göra ett så bra intryck...
Svar
16
· Visningar
1 418
Senast: Armani__
·
L
Träning Hej.Jag sitter här och funderar på hur ni tänker angående hjälptyglar. Om ni brukar använda er av det vilken typ av hjälptyglar brukar...
2
Svar
29
· Visningar
2 167
Senast: X_tremless
·
Ridning Har ni också märkt det symptomet? När ingen ser på, då går det kalas. När kameran är med i manegen, då uppnår man på sin höjd halvkassa...
2
Svar
34
· Visningar
3 032
Senast: Emmah.S
·
W
Träning Var inne och tittade här för några dagar sen och blev lite nyfiken på klicker till häst. Undrar hur ni har gjort för att " Klicka in...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Myy
·
L
Träning Läser mycket här om att man ska lära en häst arbeta rätt med rygg etc då den böjer på nacken. Och att man ska "fånga upp" hästen och ge...
Svar
10
· Visningar
1 286
Senast: ujent96
·
E
Träning Hej! Jag behöver hjälp med min häst och mig själv!? Jag har en varmblodig travare som är hur cool som helst. jag har "fläng ridigt"...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp