Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hur pass viktigt är det med vilodagar? Ger det mer konditionsmässigt om man rider hårt 6-7 dagar i veckan, eller 3-4 gånger i veckan med...
Svar
12
· Visningar
1 096
Senast: Piggelurven
·
Träning Jag använder mig gärna utav det uttrycket här i trådarna. men det är tyvärr nästan ingen som vet vad jag menar. Men det handlar om... 2
Svar
30
· Visningar
2 014
Senast: girly
·
H
Träning Hejhej! Jag sköter en häst som är 15 år. Hon är väldigt ömfotoad och har en skade för livet i bäckentet efter att hon troligen hade... 2
Svar
30
· Visningar
2 291
Senast: Haaannnaa
·
Träning Jag undrar om detta förekommer någonstans här i Sverige. Har nämligen stött på det i USA men aldrig ens hört en viskning om det här...
Svar
9
· Visningar
1 767
Senast: neywaz
·
Ridning Jag har förstått att det finns flera olika metoder för att träna sluta vid handen. Hur gör just DU? Jag arbetar hästen vid handen... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 605
Senast: Rikkan
·
F
Träning Hur kan jag träna för att min häst ska få bättre kondition? Han har hyfsad kondition men flåsar redan efter en stunds snabb galopp...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Gilette
·
Träning Eller ja, området mellan bärbensknölen, höftknölen och virveln vid bakknäet, det är väl typ flanken :crazy: Jaja, ser man hästen...
Svar
12
· Visningar
1 693
F
Träning Jag har en valack på fyra år som jag köpte nu i oktober. Han är endast grundriden och vädret har inte varit bra, ridplan en enda gegga...
Svar
5
· Visningar
2 034
Senast: Claudia2
·
A
Träning min häst vaktar maten i hagen på typ liv o död eller nåt. sparkar och jagar iväg dom andra vilket har gjort situationen i hagen väldigt...
Svar
10
· Visningar
1 384
Senast: susanne
·
L
Träning När jag galoperar med min ponny Ida med andra hästarna utomhus så sticker hon förbi dom andra stora hästarna. Hon bryr sej inte om att...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: Koppen
·
L
Träning Jag har en häst vid namn Cindy som för 2 veckor sän när jag red lektion för en duktig dressyr-ryttare gorde värsta skuttet på slutet när...
Svar
9
· Visningar
1 467
Senast: LindavCindy
·
Träning Hej! Jag har lite problem med min delfoderponny, som ni kanske har någon lösning på? Det är så att han är ridskolehäst och vaktar sin...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: Smallgot
·
T
Träning Lite spin off på tråden om hästar som inte vill stå still i stallgången.. Vad tycker ni att man ska göra om man har en häst som inte...
Svar
9
· Visningar
3 623
Senast: Dundret
·
Ridning Har ett litet dilemma. Har just gått över till att rida på jaktkandar och jag började med att rida utan kedjan (första gången) för att...
Svar
11
· Visningar
1 578
Senast: Rikkan
·
L
Träning Jag ska bli "tränare" till en av inhyringarna i vårat stall. Hästen är ett halvblod på typ 20-21. När jag ser henne rida sjäkv ser...
Svar
12
· Visningar
1 251
Senast: roses_are_red
·
L
  • Låst
Träning Hej allesamans! Har tänkt mycket på det här med motion. Hästar mår ju bar av att röra på sej. Hur ofta och hårt rider ni er häst/hästar...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: IngelaH
·
Träning jag är nu 20 år och har ridit stor häst i ungefär två år. Sålde min ponny för jag skulle flytta hemifrån och började på ridskolan, i... 2
Svar
37
· Visningar
3 597
Senast: Fossing
·
J
Träning Hur lär man en vanlig ridhäst gångarter som tölt, pass m.m.? Hur lång tid brukar det ta? Någon som har prövat att lära sin häst t.ex...
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: _pirate
·
C
Träning Okej, nu har jag förstått att NH är horse man chip. Och jag skulle verkligen behöva jobba psykiskt med min häst som är otroligt smart... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 150
Senast: sthu
·
T
Träning hej. Ponnyn min gick igenom veterinär besiktningen, allt var prefekt förutom hovsprickan, den har hon haft sedan hon föddes, d.v.s i 8... 2
Svar
38
· Visningar
2 669
Senast: trullslitenmedtuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka