Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har redan en medryttarhäst skulle man kunna säga, fast egentligen handlar det om att sporadiskt hjälpa till med en häst som jag...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: tirnanog
·
Träning När jag köpte min häst i sommras tog det ca 1-1½månad innan jag fick in henne i stallet utan problem, dvs. det var först då hon lät sig...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: Hannola
·
T
Träning Alla mina kompisar tränar/tävlar hoppning. Jag vill också göra det men jag vågar inte:o Jag har aldrig tränat hoppning direkt utan bara...
Svar
8
· Visningar
1 970
Senast: ujent96
·
K
Träning jag har en häst på 5 snart 6 år och högergalopp går inte att fatta har försök med detta länge. När jag longerar honom så går...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: bigganl
·
S
Träning Hej! Har ni några tips på hur man gör med en häst som inte vill komma in från hagen? Ibland är hon väldigt kärvänlig och kommer när jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 648
Senast: GardenAngel
·
M
Träning Min häst biter tag i vänster sidan på bettet och vägrar släppa det när man rider. :mad: Sen går han med huvudet ut höger och är helt...
Svar
13
· Visningar
2 838
Senast: Dundret
·
Ridning Jag vill bara ställa en enkel fråga. Hur många av er som rider AR rider/red större delen av arbetspasset på volt? Rider själv AR...
2
Svar
26
· Visningar
3 165
Senast: Totola
·
K
Träning Hejsan när jag rider på tygel så lutar jag mig hela tiden framåt mig så mycket det är lite bättre nu men jag lutar mig ändå framåt...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Araminta
·
Träning Hur många tänker igentligen på säkerheten. JAg kommer aldrig glömma min hjälm någonsin mer. Vill gärna dela med mig av lite händelser...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 984
Senast: Chriistiina
·
Träning Jag skulle behöva lite hjälp. jag rider en welsh på 4år, blir 5 i maj, och hon är nog ganska exakt 130 hög. Själv är jag ungefär...
2
Svar
22
· Visningar
1 634
Senast: dotzie
·
D
Träning Ja,då har jag varit ute och ridit mitt trevliga vblsto i det fina vädret! Hon har lätt för att stressa men det är inga problem det har...
2
Svar
21
· Visningar
2 591
Senast: Maddu
·
D
Träning Tänkte ställa en fråga som kanske är lite svår att svara på, men ungefär hur lång tid kan det ta att lära sig dressyr - Lätt B samt...
Svar
17
· Visningar
1 898
Senast: Mirre
·
P
Träning Någon som ska dit? Vore skoj att höra lite förväntningar och tankar då det är första gången han har en steg II-kurs i Sverige som jag...
2
Svar
37
· Visningar
2 212
Senast: Lilahnee
·
P
Ridning Jag behöver veta, går courbetten upp ur en samlad piaff också, så som levade gör? om inte, var i ligger startpunkten för courbetten...
Svar
9
· Visningar
1 502
Senast: PAC
·
J
Ridning Finns det 'vanliga' dressyrsadlar där man hamnar mer i hängsits (alltså på mellersta sittbenen á la AR), eller måste man gå till...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 047
Senast: Polly_Mulle
·
Träning hej.. jobbigt probelm.. det är så att jag skafat en medryttare för första gången.. för att ajg behöver lite ekonomisk hjälp. har...
2
Svar
22
· Visningar
1 849
Senast: Shimzy
·
Träning jag har hittat världens bästa häst på internet och ska åka och provrida! :banana: Vad ska man tänka på för att göra ett så bra intryck...
Svar
16
· Visningar
1 419
Senast: Armani__
·
L
Träning Hej.Jag sitter här och funderar på hur ni tänker angående hjälptyglar. Om ni brukar använda er av det vilken typ av hjälptyglar brukar...
2
Svar
29
· Visningar
2 173
Senast: X_tremless
·
Ridning Har ni också märkt det symptomet? När ingen ser på, då går det kalas. När kameran är med i manegen, då uppnår man på sin höjd halvkassa...
2
Svar
34
· Visningar
3 035
Senast: Emmah.S
·
W
Träning Var inne och tittade här för några dagar sen och blev lite nyfiken på klicker till häst. Undrar hur ni har gjort för att " Klicka in...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Myy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka