Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hejsan! Jag skulle vilja ha lite tips av er som huvudsakligen brukar rida ut med era hästar. Hur länge brukar ni vara ute? Hur långt...
Svar
10
· Visningar
1 063
Senast: dashy
·
M
Träning Någon som varit med om hästar som behöver lugnas, t.ex. inför en vet. behandling men som inte går att lugnas med domosedan, turbogesic...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: hillevie
·
T
Träning Jag funderar på att beställa en sån där tolk-sele ifrån hööks. Min kille vill så gärna prova att åka skidor efter min fjording. Men... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
10 164
Senast: Tjalfe
·
H
Träning Undrar bara lite över dom mest galna,knäppa eller bara mysko hästar som ni har träffat på i era liv? Kanske den där knäppa newforest...
Svar
9
· Visningar
1 969
Senast: Seha
·
Träning Jag har fått ett problem med min pålle. när jag började tävla honom blev han helt förtvivlad när han mötte andra hästar. Han blev rädd... 2
Svar
23
· Visningar
2 846
Senast: lady_mike
·
B
Träning Nikanske minns att jag gjorde en tråd för några månader sedan om min nya foderhäst på 5 år som vid uteritter låtsades bli rädd för något...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: vanimelde
·
W
Träning Hej hej.... Jag rider i en storhästgrupp (vuxna) och har de senaste gångerna varit rejält feg och skakis då jag ridit eftersom jag...
Svar
7
· Visningar
965
Senast: Wannaberyttarinna
·
L
Träning Hejsan. (Vet inte om jag lagt tråden rätt) Jag funderar att flytta min shettis till ett lösdriftstall. så nu undrar jag om det...
Svar
11
· Visningar
961
Senast: kimsan
·
Träning när jag ska sakta av min pålle från galopp till trav,precis i avsaktningen så slänger han iväg dom 2 första stegen i trav,riktigt höga...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: remmis
·
T
Träning Jag vill ha igång mina hästar så fort som möjligt efter att de stått ett tag nu under hösten. Och under julen och efter det kommer jag...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: remmis
·
Y
Träning Hej hej Igår så har jag ramlade av och så har jag behövt limma ihop ögonbrynet på akuten. :( Det är så att på senare tid har min...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: Apollo 13
·
J
Träning Hej allihopa! Vet inte om jag hamnar rätt (är ny här). Jag skulle behöva alla tips och råd som finns för att hjälpa mej med min...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Apollo 13
·
A
Träning vad har ni för erarenhet av hästar som är runt 4-6 år som inte har varit något hanterade?? nån som har det?? hur är dom socialt...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: sorbifolia
·
Träning (osäker på vad denna tråd ska vara) Behöver skriva av mig... Idag såg jag att min favoritponny på ridskolan fått lite ny utrustning...
Svar
18
· Visningar
1 461
J
Träning Jag är 160 cm lång och väger ca 55 kg, jag kommer förmodligen bli ca 165 (högst) och väga ca 60-65 kg när jag blir vuxen för mina... 2
Svar
29
· Visningar
2 559
Senast: _Eva_
·
Träning har ett sexårigt varmblod (ridtravare) som jag haft ungefär ett år nu, hon har blivit riden ungefär 1,5 år. vi kan grunderna, framåt...
Svar
7
· Visningar
880
M
Träning Och snart kommer snön. Dax att tänka på broddning. Har inte haft min häst skodd förrut, skodde henne för 6-7 veckor sedan. Nästa...
Svar
11
· Visningar
929
Senast: Nate
·
T
Träning Jag har ett varmblod på 8 år som är jätte snäll å go att hålla på med MEN hon sparkar i boxväggen på nätterna/morronen vad kan man göra...
Svar
9
· Visningar
995
Senast: TifaStar
·
Träning Idag tänkte jag longera min medryttarhäst, men det gick inte alls som planerat. Stället för att gå runt mig så brallade han först lite... 2
Svar
28
· Visningar
2 195
Senast: loobah
·
Träning Ush, tycker det är hemskt tradigt att rida ut ensam...dessutom är det kanske inte så bra att göra det själv på en 5åring. Men tror ni...
Svar
17
· Visningar
1 578
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka