Lungnande ingen effekt!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Mayara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 663
M

Mayara

Någon som varit med om hästar som behöver lugnas, t.ex. inför en vet. behandling men som inte går att lugnas med domosedan, turbogesic? Ens med flera sprutor?! Kan hormonell obalans "slå ut" effekten hos lugnande preparat på något sätt? Tacksam för svar!/Mayara

Sv: Lungnande ingen effekt!

hade ett halvblod som behövde över 1 ml domecedan innan önskad effekt uppnådes.

förr när vi använde plegesil så va det viktigt att hästen va riktigt lugn och att den inte blev stressad innan det gett effekt, för då kunnde det ge helt motsatt effekt.

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 859
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 291
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 213
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka