Röd rosett i svansen

Sv: Röd rosett i svansen

Om du känner att du svikit hästen så den tappat förtroendet för dig och att du nu inte kirrar att återupprätta en bra ordning ska du ta hjälp av någon med ledarskap och hantering. Dock känns det som om du tar den enkla vägen genom att skylla på att hästen blir rädd. Det är ditt ansvar att hästen inte ska bli rädd i din vård. Det går...om du vill!:cool:
 
Sv: Röd rosett i svansen

Dock känns det som om du tar den enkla vägen genom att skylla på att hästen blir rädd. Det är ditt ansvar att hästen inte ska bli rädd i din vård. Det går...om du vill!:cool:

Vilken väg menar du att jag ska ta då?? Om det nu är fel att jag anser att min häst blivit rädd?

ja, man kan tycka att det är mitt ansvar att hästen inte ska bli rädd, men jag anser att det är näst intill omöjligt att se till att en häst aldrig blir rädd.
 
Sv: Röd rosett i svansen

I en situation när hästen blir rädd eftersträvar jag att hästen ska kolla in om matte/ledaren också blir rädd. När hästen då ser att matte/ledaren inte är rädd ska den lugna sig betydligt. Det har fungerat på alla mina hästar jag hittills haft (halvblod, fullblod, araber, f.d.travare, bruksnordis m.fl. samt nu unghästen = Welsh Cob).

När hästen tappar fokus på mig, påminner jag den om min existens och det finns massor av fantastiskt duktiga tränare i hantering som kan lotsa dig vidare i detta, om du vill. Personligen tror jag du skulla vinna enormt på att söka mer kunskap om detta. Lycka till!;)
 
Sv: Röd rosett i svansen

Problemet kvarstår.. Din häst litar inte på dej. Dety ärr väl klart att inte tillit hoppar fram från diket för att man vill det.. Men du borde jobba på det.. Det har jag fått göra. Och Även många andra.. Inte sitta o tycka utan göra något åt saken..
Jobba med din häst o få förtroendet från din häst. Klarade jag det så kan väl du??? Du måste ja vara villig att ta kritik och råden du får om du startar en tråd.. Inte tro att alla håller med dej till 100% och inte motsätter sej vad du tycker o tänker.

Jag har samma åsikt än om saken.. Vill du inte ta till dej av saken så är det upp till dej.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 891
Senast: liiinnea
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jag behöver ha röd rosett i svansen på hästen när vi börjar tävla nästa år. Ni andra som har det, vad har ni för rosett och hur fäster...
Svar
11
· Visningar
4 426
Senast: spinxx
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 468
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp