Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Stoet jag hade i somras ska ridas över jul, antagligen delvis av mig. Tråden om henne när hon stod hos mig i...
Svar
2
· Visningar
1 221
A
Träning Måste bara skriva av mig lite Är så himla glad för tillfället på min kära lilla ponnyskrutt. Större delen av hösten har framför allt...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: AWAKE
·
J
Ridning Jag har försökt övertyga en vän om att man kan rida Barock på tunga hästraser, såsom Shire, Ardenner, Tinker, Nordsvenskar etc. Hon bara... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 478
Senast: Tussilago
·
S
Träning Min förra medryttare sa till mig att "Kolla vad svettig hon blev runt öronen, nu har hon jobbat bra" eller något. Är svett runt öronen...
Svar
12
· Visningar
1 644
Senast: Ninen
·
Träning nyfiken som jag är så undrar jag hur många det är här som håller på med Natural Trick Training? följdfråga: hur långt har ni kommit?
Svar
16
· Visningar
1 259
Senast: sthu
·
L
Träning min valack är bufflig ibland, och jag blir vansinnig :mad: han är NH tränad och vet att han ska "hålla sig bakom mig" och gör det...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: saralee
·
Träning Har den irriterande ovanan att jag gärna flyttar upp hälarna när jag ska skänkla på hästen jag rider. Hur sjutton gör man för att komma...
Svar
18
· Visningar
2 176
Senast: Hobbyryttare
·
R
Träning Jag ska snart köpa min första häst och behöver lite tips... det ståpr ju en massa tips i olika böcker vad man ska gör osv, men det står...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Mirre
·
G
Träning Har haft lite problem med att hämta min häst i hagen men nu är det inga problem förutom en sak. När jag går fram mot henne och pratar...
Svar
10
· Visningar
1 000
Senast: Globlesa
·
L
Träning Jag älskar min häst över allt annat. Men jag vet inte om jag orkar mer. han är stor häst. kraftigt byggd och hingstar ganska mycket...
Svar
15
· Visningar
1 646
Senast: molgan
·
S
Träning Från att vara en liten ängel till att vara en riktig trollunge som försöker göra allt för att visa att hon minsann kan va större o...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: sissu
·
R
Ridning Nu är jag helt ny här och vet inte om någon lagt in den här informationen men vill ni se Podhajsky rida så gå in på svt:s hemsida, öppet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Sprettan
·
Träning Min lille Grunur 3,5 år går nu ensam i sin hage, då kompisen flyttat till eget stall. Han har sambon's travhäst i hagen brevid med tre...
Svar
15
· Visningar
1 229
Senast: Borkan
·
R
Ridning Hur resonerar ni? Vad är det man letar och vad är det man hittar, undrar jag. Vad är det man inte ser och vad är det man blundar för... 2
Svar
24
· Visningar
2 385
Senast: suberdoo
·
Träning Hur får ni era hästar att arbeta mer med bakdelen? Är det skänkelvikning, öppnor och slutor som gäller? Tips, tips, tips! :)
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Cailla
·
Träning blev lite nyfiken...:D Framför allt vad gäller bildtrådar och liknande. Ibland (:D ) framförs ju mer eller mindre konstruktiv...
Svar
13
· Visningar
1 324
Senast: Lazio
·
Träning Vid vilken ålder rider ni in era hästar och vilken ras är det?Olika raser utvecklas ju olika fort så det vore kul att se vilken... 2
Svar
32
· Visningar
3 207
Senast: mul
·
L
Träning .. vår har blivit 'för tråkig'. Från att ha ridit dagligen svalnade intresset i stort sett över dagen och från senare delen av sommaren... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 352
Senast: skaraborg
·
C
Träning Jag köpte för en månad sedan en 4-årig vallack hbl/conn. Vad ska man begära av en 4-åring i form och hur ska man variera ridning och...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: CindyLou
·
A
Träning vet inte om detta va rätt fortum.. men är de viktigt att man trivs med sin tränare? ska man stå ut med sin tränare bara för den är...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: Hobbyryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka