Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Y
Träning Hej hej Igår så har jag ramlade av och så har jag behövt limma ihop ögonbrynet på akuten. :( Det är så att på senare tid har min...
Svar
6
· Visningar
933
Senast: Apollo 13
·
J
Träning Hej allihopa! Vet inte om jag hamnar rätt (är ny här). Jag skulle behöva alla tips och råd som finns för att hjälpa mej med min...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Apollo 13
·
A
Träning vad har ni för erarenhet av hästar som är runt 4-6 år som inte har varit något hanterade?? nån som har det?? hur är dom socialt...
Svar
9
· Visningar
1 323
Senast: sorbifolia
·
Träning (osäker på vad denna tråd ska vara) Behöver skriva av mig... Idag såg jag att min favoritponny på ridskolan fått lite ny utrustning...
Svar
18
· Visningar
1 427
J
Träning Jag är 160 cm lång och väger ca 55 kg, jag kommer förmodligen bli ca 165 (högst) och väga ca 60-65 kg när jag blir vuxen för mina...
2
Svar
29
· Visningar
2 513
Senast: _Eva_
·
Träning har ett sexårigt varmblod (ridtravare) som jag haft ungefär ett år nu, hon har blivit riden ungefär 1,5 år. vi kan grunderna, framåt...
Svar
7
· Visningar
868
M
Träning Och snart kommer snön. Dax att tänka på broddning. Har inte haft min häst skodd förrut, skodde henne för 6-7 veckor sedan. Nästa...
Svar
11
· Visningar
906
Senast: Nate
·
T
Träning Jag har ett varmblod på 8 år som är jätte snäll å go att hålla på med MEN hon sparkar i boxväggen på nätterna/morronen vad kan man göra...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: TifaStar
·
Träning Idag tänkte jag longera min medryttarhäst, men det gick inte alls som planerat. Stället för att gå runt mig så brallade han först lite...
2
Svar
28
· Visningar
2 158
Senast: loobah
·
Träning Ush, tycker det är hemskt tradigt att rida ut ensam...dessutom är det kanske inte så bra att göra det själv på en 5åring. Men tror ni...
Svar
17
· Visningar
1 551
Senast: Myzan87
·
E
Träning Hur länge kan jag rida mitt sto när det har blivit dräktigt?
Svar
7
· Visningar
2 627
N
Träning hjääälp! Nu är det hög tid att jag sätter i gång med min ponny på allvar... men motivationen ligger lågt.. eller viljan finns helt...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: eriica-o21
·
S
Träning Vad gör man när hästen vänder rumpan till och hotar att sparka när man ska ta in från hagen? enligt ägaren kan han sparka? Han låter...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: dashy
·
S
Träning I går så kom en av medryttarna till min B-ponny och hennes mamma och var så stolta och ville visa mig att dom lärt hästen att hälsa och...
Svar
19
· Visningar
1 603
Senast: shampiz
·
P
Träning Äntligen är allt på plats och det fungerar superbra! Jag har installerat automatisk utfodring i stallet och i hagen och hästarna får nu...
Svar
14
· Visningar
1 504
Senast: observer
·
T
Träning Jag har haft lite problem med mitt sexåriga sto som jag köpte för drygt två månader sen. Dels har har hon stegrat sig en del när jag...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: topsy_turvy
·
R
Träning Underlaget är sämst vid denna tid i år, snön vill inte komma och marken är hård. De som inte har tillgång till ett varmt ridhus får...
2
Svar
29
· Visningar
2 506
Träning Min häst är väldigt stressad i galoppen, hon blir lång och "galopptravar" istället, försöker man samla ihop henne får man en fin galopp...
Svar
11
· Visningar
1 459
Senast: Jeeves
·
V
Ridning Igår hade jag lektion med en ryttare vars häst gärna gick i korsgalopp i vänster varv (det som borde ha blivit vänster galopp). Fick...
Svar
7
· Visningar
2 153
Senast: axel
·
S
Träning Jag är en tjej på 15 år som nu har ridit i 3 eller fyra år (?). Jag började rida när jag fick som julklapp en gång att börja rida...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Sindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp