J
jaca
Sv: Dottern vill ha ny häst...
Nej, det sorgliga är ju att det finns ungar som skulle göra vad som helst för att få den uppbackning våra får. Tyvärr fungerar det inte att säga det till dem, lika lite som det gick att peta i dem mat när de var mindre genom att ta upp barnen i afrika...
, fast pianot behövde ju inte omvårdnad dagligen. Klart papsen hade ju varit lite irriterad på dig kanske.....Problemet här är ju att vi är ju intresserade av hästarna, vi gillar dom skarpt, och tycket att det är värt både tid och pengar.
Hade vi varit icke-hästintresserad-förälder, så hade hästarna sålts för länge sen, tveksamt att dom ens funnits.
Ungen skulle antagligen rida på ridskola tills intresset försvann, och vi skulle ha nåt annat i våra stall (champinjonodling? trädgårdsmöbler?)
Men man är så frustrerad att inte tonåringen tar emot med öppna armar, utan vill göra vad de själva vill. Man fattar inte att ponnybilderna på väggarna försvinner, och att det är roligare med annat.
Nu är vi vuxna, så vi får göra som vi vill. (nåja )
Jag ville spela piano när jag var 12 år, blev mycket arg på pappa som vägrade hyra dyrt piano. Fick prova blockflöjt och tyckte det var jättetrist. Är glad att han inte gav med sig, tänk vilket bråk det skulle blivit om det där förb* pianot som skulle övas på. Dessutom är jag omusikalisk
Nej, det sorgliga är ju att det finns ungar som skulle göra vad som helst för att få den uppbackning våra får. Tyvärr fungerar det inte att säga det till dem, lika lite som det gick att peta i dem mat när de var mindre genom att ta upp barnen i afrika...