Gruppridning med egen häst vs. privatlektioner

Sv: Gruppridning med egen häst vs. privatlektioner

Jag tränar oftast enskiljt med min häst. Då kan jag i "lugn och ro" koncentrera mig på det vi ska!

Ett MÅSTE dock att vi socialtränar regelbundet. OM det så gäller att vara på ridskolan och vara kontaktbar häst i den miljön.

En dag i veckan försöker vi rida med på lektion. Det finns en grupp med endast 4 ordinare elever som ligger på en "bra nivå" för oss.
Har en väldigt speceill liten fröken som vet hur man stressar upp sig till max. Jobbar MYCKET med att få henne avspännd i sällskap med andra hästar än HENNES kompis.. Å att få henne "kontaktbar" fast det nämns Galopp..

Vårt mål.. Att försöka vara med på liten dressyrtävling i vår/sommar eller höst.. Vet inte riktigt NÄR den blir. Vet dock att jag vill ha mer kontroll på henne i en miljö med flera hästar innan vi vågar ställa upp.. Givetvis behöver hon jobbas mera i form i galoppen också men.. vi tänkte mest för utmaningens skull styra runt en LC för att till nästa år kanske kunna slå oss själva..

Anna-Carin
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 834
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 150
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp