Undanflykter

Sv: Undanflykter

Jag har ALDRIG låtit henne slippa undan om hon vägrar gå ut i hagen,har stått i både en två och tre timmar för att få henne att gå max 300 meter:crazy:

jaja,vi får se om hon växer ifrån sin "fyrtiårskris":D Men hon e inte lika aggressiv längre,bara vägrar gå:p Att ge henne långt grimmskaft(läs.longerlina) funkade inte alls,hon bara stog och kollade på mig som om ja va dum i huvet:smirk: backade henne hela vägen,vände,klappade,backade igen.tog ju bara 10 minuter att få in henne,faneme rekord jue!:rofl:

skönt att hon ialf har blivit lite mysig,även om d e fel anledning:angel:

då lägger vi bara i backen,så va d problemet löst,så kanske hon tröttnar om nån vecka och går in som vanligt!

jag bugar och bockar skaraborg:love: :smirk:
 
Sv: Undanflykter

Får väl önska dig lycka till med dina försök att göra "folk" av hästen.
Själv håller jag på med en snart halvårsgammal rottishanne som är stor, stark, snäll men mycket envis. Vi kör samma visa där, positiv förstärkning.
Men ibland så är det som att slå huvet i väggen, hundskrället bara leker och har kul, när man ska försöka få honom att göra som man vill. Då blir det gärna att man skrattar och pussar på han :love:
Så jag vet hur det är :D
Mina pållar är just nu intrimmade på sina rutiner, så att allt flyter på.
Kämpa på bara, du gillar ju hästen. Det vore värre om du inte gjorde det...
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: Lutten
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 084
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp