Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hej alla glada! Är det någon som kan säga vad en shettis klarar av att bära. Har en grov shettis kille på 101 cm som jag kör. Jag är...
2
Svar
32
· Visningar
2 658
Senast: anna_bpj
·
F
Träning Hejsan! Nu vill jag lära min häst spansk skritt, är det något som vet hur man går tillväga?? Har lärt honnom att ta upp benet när man...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: Immer
·
T
Träning Jag har funderat över de där med ledarskap lite och kom att tänka på när hästarna i vilt tillstånd är tilsammans så lämnar ju inte...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: LIA
·
W
Träning Hej. Har en kallblodsvallack på 7år. Han är endast inriden i skritt och trav i skogen (rakt spår). Han har också stått sen 5årnig...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: walkyria
·
K
Träning Vi har kört fast. Hästen tycker inte nåt är roligt, inte jag heller. Både han och jag behöver hela tiden nåt nytt att lära, nåt nytt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 587
Senast: krigarinna
·
M
Ridning Har en stor valack, 3,5 år. Har hittills ridit "tävlingsdressyr", vilket innebär att han är riden sedan i våras. Nu har vill jag prova...
Svar
5
· Visningar
819
Senast: Spider84
·
Ridning Ska väl börja med att säga att jag inte alls är skolad akademiskt utan lånar kors och tvärs det jag tycker verkar fungera med min tanke...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: Asa_S
·
Träning Jag har följande problem med en inackordering, 8 månaders hingst, 150cm hög och kontaktsökande men tycker INTE om att bli tagen på! Har...
Svar
7
· Visningar
807
Senast: åke
·
E
Träning Har ett litet problem häst som inte blivit riden på några månader ska nu sättas igång, blir rädd för bilar osv. Börjar då stegra, Några...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: isolderegale
·
A
Träning Hej! Skulle vilja ha lite olika övningar man kan göra med en 5-åring som bara "hoppat" i 3månader. Då har vi mest hållt på med bommar...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: Akila
·
C
Träning Mitt sto har blivit sååå sur att rykta , sadla. Hon slutar med sitt beteende då jag sitter upp, så jag tror inte att hon har ont i...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: Egonson
·
M
Träning Min häst reagerar så himla kraftigt på min vikt och vad jag gör uppe på hästryggen att han helt enkelt bockar av mig när han tycker att...
Svar
17
· Visningar
1 963
Senast: Moheed
·
Ridning Jag har precis satt igång min häst igen efter en 4 månaders konvalecens. Just nu skrittar vi på rakt fram bara. Har börjat böja honom...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: Totola
·
M
Träning har läst bok två om Centreradridning och undrar om det är någon mer än jag som har svårt för att känna det där med att bäckenet cyklar...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: charmant
·
M
Träning När man leder häst med kedja kan man ju antingen trä den över nosen på hästen, eller under nosen. Vilket är egentligen det bästa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 384
Senast: Haaannnaa
·
Träning Har på äldre dagar tagit upp ridningen igen, då vi köpt oss en gård & två hästar. " Min" häst letade jag länge efter, då jag letade...
2
Svar
38
· Visningar
4 345
Senast: walkyria
·
D
Träning Ja, som nu börjat blivit ett problem. :crazy: Det hela började med en olycka som jag inte tänker gå in närmre på nu. Och jag har...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: 1327
·
Z
Träning Jag vet inte vad som har hänt men sen jag började tömköra min lilla två åriga welsh mountain har hon blivit betydligt jobbigare att...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: zillax89
·
D
Träning Hur gör ni när ni ridit i regnet och kommer tillbaka med en blöt häst? Lägger ni regntäcke på den blöta hästen om den ska ut i hagen (om...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 695
Senast: Union_Conrad
·
L
Träning Jo, har täkt lite på det här nu. Hur mycket tid tillbringar ni med eran häst. Ryktar ni varje dag? Eller slänger ni bara på sadeln och...
2
Svar
21
· Visningar
1 842
Senast: Woppo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar