Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Hejsan, jag har en 13 månader gammal hingstunge som är så otroligt ranglåg att han är svår att jobba med. Han avvandes ganska bryskt och...
Svar
6
· Visningar
758
Senast: pepperdog
·
B
Träning lika bra att jag frågar om detta åxå...brukar vara ute och gå med hästen.oftas går han lugnt och stilla med ,men ibland är han lite...
Svar
12
· Visningar
1 136
Senast: Union_Conrad
·
P
Ridning Skulle vara intressant att veta om/hur ni longerar här på barockforumet. - endast i början av utbildningen, eller longerar ni...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: pellen
·
Träning Tränade jag och pållan på idag. Det gick ju bra!:) åt vänster:cool: Men åt höger gick det bara inte:confused: Hon knäppte bara av...
Svar
16
· Visningar
1 093
Senast: Mirre
·
D
Träning Moderator får flytta denna om den ligger fel. Min 5åring har blivit helknasig i galloppen!! Han är inriden som 4 åring med sommar...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: diartistakasha
·
Träning Ska försöka ge en kort bakgrund till mitt problem. Mitt sto är 1,5 år gammalt. Jag köpte henne feb 2006, då hon var ca ett halvår...
Svar
15
· Visningar
2 290
Senast: zeus
·
Träning Min 4åring är väldigt vaken och alert, vilket märks då nya saker dyker upp i skogen och på stallplanen. Han blåser upp sig och blir...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Snoffsan
·
A
Träning Alltså jag skulle vilja ha lite tips, jag rider en D-ponny ca en gång i veckan och då hoppar vi som mest, men jag rider även dressyr på...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Almeloue
·
Träning jag vet inte om är rätt forum men.. Det hela började förra vintern då min häst fick för mycket kraft och reds för lite och det...
Svar
8
· Visningar
755
Senast: Explosion
·
Träning Jag har sedan en tid tillbaka fått problem med min häst vid ridning. Han har helt enkelt börjat lägga tungan över bettet, och sedan går...
Svar
15
· Visningar
1 839
Senast: aiquen
·
N
Träning Har lite problem med en häst som jag och en klasskompis rider till. Det är en 8-årig nordsvenk som är bara lite grundriden. Kan...
Svar
11
· Visningar
1 330
Senast: nissesessa
·
B
Träning Hej! Min ena lilla häst är så väldigt rädd och jag vet inte riktigt vad han varit med om:cry: Allt fungerar jättebra, bara jag är...
Svar
1
· Visningar
1 421
Senast: zillax89
·
Träning Tänkte höra om det är bara jag som rider dressyr i skogen? Har en 4 årig ponny som jag försöker skola in i western och han formligen...
2
Svar
24
· Visningar
2 771
Senast: Wysiwyg
·
Träning Hej! Min häst har vilat i 2 månader. Nu har jag ridit igång henne i skritt och trav och börjat lite smått på galoppen. Problemet är att...
Svar
5
· Visningar
983
S
Träning Puuuuust. Skulle lasta damen i dag. Gick inget vidare. Fastspänd och med bommen nästan ditsatt, slänger hon sig ut transporten. Grimman...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: 1327
·
K
Träning Kanske är den på fel plats , men jag försöker. Min fråga : Vad gör ni med hästarna på nyår? Utanför vårt stall hade det tydligen...
2
Svar
31
· Visningar
2 171
Senast: chilla
·
Träning Nu vill jag har lite tips på hur jag ska lägga upp träningen för min gamla dam! Hon är 23 år och har ärrvävnader i bakbenen och fick...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: charmant
·
S
Träning Jag har jobbat min häst i 1,5 månad med tömkörning, skogspromenader och ledarskapsövningar. Allt funkar ypperligt och han är lugn och...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: scesar
·
B
Träning Jag har lite problem med min lodräta sits, har ni tips på hur man kan göra för att få den rätt? Vad finns det för övningar? ;)
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Ello
·
M
Träning Hej! Det här är nog första gången som jag skriver något på "NH", men nu är jag iallafall här! Det är nämligen så att jag precis har gått...
Svar
12
· Visningar
1 325
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp