Vad kostar Inridning?

stallhh

Trådstartare
Har en 04:a jag inte hinner med att rida in ordentligt själv,hon är skrittad några ggr.
Funderar på att lämna iväg henne till nån som kan rida in ordentligt så jag kan visa henne vid 3-årstestet.
Vad kostar inridning och hur länge brukar man lämna hästen där?

Sv: Vad kostar Inridning?

Det är nog väldigt olika.
Min 3-åring hade jag ridit en hel del själv innan jag lämnade iväg honom. Även mycket hanterad o motionerad i allt övrigt för att han skulle ha lite muskler.
Jag lämnade iväg honom en månad till min tränare (iofs bara för att vi skulle flytta o kände att tiden inte riktigt räckte till) och det kostade runt 5 000:-.
Jag har ju sett mycket billigare oxå men frågan är vad man får för pengarna?
En unghäst är ju så lätt att "fördärva"!

Jag hade min kuse på nära håll, var o kollade när tränaren red, red själv några gånger för henne + att jag var där o pysslade om honom en hel del oxå! Det kändes bra för mig :)
/Anna

Sv: Vad kostar Inridning?

beror ju helt på till vem och vart i landet du skickar den.

en känd ryttare tar själklart mer än en annan.
och i sthlms området tillexempel så kostar det ca 4000-7000 kr att bara ha hästen uppsatllad så lägger du till några tusen för själva ridningen och hanteringen...

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 490
Senast: Idaw83
·
Träning Hur brukar ni göra med era unghästar? Rider ni in själva eller lämnar iväg? Har ni egna system eller följer ni en ”standardmall”? Vid... 2
Svar
21
· Visningar
1 877
Senast: miumiu
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 688
Senast: cewe
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka