Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Hej! vi ska förhopnningsvis köpa hästtransport... inom kort hoppas jag när behovet är stort:bump: Men det är detta med att välja...
Svar
2
· Visningar
1 967
Senast: minternet
·
C
Träning Hur går man tillväga för att få en renare galopp på sin unghäst? Är det bara att vänta tills hästen är mer stabil i sin balans med...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: crazy horse
·
S
Träning Hej, jag har precis börjat rida en stor bebis på 6år. Hur skall man själv reagera för att de stora fegisarna skall känna sig...
Svar
7
· Visningar
761
Senast: ang
·
Träning Är det någon som vet om någon riktigt bra träningsbok (där det står om en massa olika tips om olika övningar, både i hopp och dressyr)...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Vica
·
Träning Bakgrund: Min häst hade när jag köpte henne halvdåliga hovar pga eftersatt hovvård, därför lät jag henne vara utan skor en period i...
Svar
10
· Visningar
1 002
Senast: TinyWiny
·
Träning jag har precis fått tillbaka min gamla travare. han har nu varit igång i två månader och har gjort superstora framsteg! han går i form i...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Falkenrally
·
L
Träning Vad ska man göra med dessa? Har ni några tips vad man kan hitta på, vad man ska träna på o.s.v...... Ägaren lägger inte ner någon tid...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: GotAsecret
·
J
Ridning Nu vill jag höra vad ni verkligen tycker negativt och positivt, om oss. Jag har provat och provat för att hästen ska slappna av har...
Svar
15
· Visningar
1 301
Senast: Karolina
·
L
Träning min pålle har fått för sig att han ska hoppa över grinden när jag kommer och hämtar honom i hagen:eek: han har alltid kommit när man...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: luvan
·
Träning Hur länge tycker ni en häst ska få gå på ridskola innan den byts ut? Och hur "ofräscha" tycker ni det är tillåtet att de blir innan de...
2
Svar
20
· Visningar
2 298
Senast: Briljant
·
R
Träning Undrar om någon kan berätta vad som ingår i 4 års championatet i dressyr??
Svar
1
· Visningar
837
Senast: elle12
·
Träning Har ett shiresto på två år. Mkt snäll, men lite respektlös ibland gällande att hon inte respekterar mitt utrymme o gärna kommer "inpå"...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Tussilago
·
Träning Min häst ÄR väldigt speciell.. Känner hon sig trängd så går hon upp i taket och blir för en stund nästintill okontaktbar Försökte...
2
Svar
30
· Visningar
2 463
Senast: a_c72
·
T
Träning Hejsan, jag har nyss blivit medryttare på en nordsvensk som i stallet är helt underbar, men när man rider ut på henne och travar så...
Svar
12
· Visningar
1 652
Senast: yazmin
·
D
Träning Finns det någon här som har några tips & råd ang. att släppa ihop hästar? Vi skall släppa våra unghästar med tre andra hästar i helgen.
Svar
8
· Visningar
4 155
Senast: Destiny
·
L
Träning Hej heej vad betyder det är en häst leasas?? /louise
Svar
4
· Visningar
946
Senast: Arwyn
·
  • Låst
Träning Vet nu inte om den användaren är Nh-människa, men jag tror det. Hon visade en film på hur hon gjorde när den inte ville komma till...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 684
Senast: ika77
·
E
Träning Min medryttarhäst har blivit väldigt mager för att han får mindre mat nu än tidigare, och han har inte lika mkt muskler som tidigare...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: ErikaTrav
·
Ridning När man arbetar med hästen för hand med tex kapson (vid longering) vart ska man ha blicken?
Svar
6
· Visningar
841
Senast: attempt
·
O
Träning Tänkte fråga hur man rider skänkelvikning på långsidan.. jar har bara ridit det på diagonalen förut, skulle gärna vilja veta hur man gör...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Lord_Calvert
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka