Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Jag har ridit i lite mer än 5 år. Jag har nu inte ridit på länge, men jag vet att min sits inte är den bästa. I skritten sitter jag väl...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: Bright_Eyes
·
B
Träning Vår nykomling, en Nordsvensk, traskar bara ur spiltan när han har käkat upp höt och inget mer händer. Han är van att stå uppstallad och...
Svar
19
· Visningar
1 526
Senast: Benzon_lover
·
Träning Hur mycket rider och kräver ni av era äldre hästar? Givetvis beror det ju på i vilket skick dom är i och klarar av men om man ser...
Svar
12
· Visningar
1 145
Senast: BeastieBabe
·
J
Träning Ja ha, då har man fått känna på hur det kan vara att ha unghäst igen.. Man glömmer ju hur snabba de är i reaktionen de små liven. I...
Svar
11
· Visningar
857
Senast: Jeeves
·
J
Träning Jo jag rider en ponny 3g i veckan. Och jag har vissa problem. Varje gång jag pysslar med han hugger han och hytar med hoven mot mig men...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Pandoora
·
T
Träning I förrgår när jag skulle ta in häst nr1 var jag ensam, alltså fick häst nr2 stå kvar i hagen, när jag kom fram till stalldörren med häst...
2
Svar
26
· Visningar
1 885
Senast: Lil_Mia
·
W
Träning Hej. Har en vallack på 6 år som alltid gått tillsammans med andra hästar, men när vi bytte stall så fick han egen hage. Dels för att...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: trullslitenmedtuff
·
H
Träning Vad är egentligen "join up". Är det markarbetet enbart som är själva "join upen"?
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Lil_Mia
·
R
Träning Jag har en snart 5 årig kallblodstravare som jag haft i 3 månader. Han togs ur träning pga en senskada (helt idiotiskt att dom kör...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: _Pandora_
·
Träning Vad är skillnaden? Bilder? har inte fattat skillnaden:o
Svar
5
· Visningar
2 008
Senast: Anna_
·
P
Träning Hur länge kan man träna bygga muskler osv på en häst? Finns det nån ålder då man bör tex ta det lugnare osv med en häst? eller är det...
Svar
19
· Visningar
3 998
Senast: Linker
·
E
Träning Hej ja vill så gärna börja hoppa men grejen är den att de inte finns nått ridhus och ingen "åker" i skogen eller så ? så vet inte hur ja...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Norrsken81
·
J
Träning Någon som har bra, konkreta tips på hur man kan komma runt problemet med att unghästen slänger upp huvudet när man ska ta av tränset...
Svar
19
· Visningar
1 779
Senast: Jeeves
·
S
Träning jag har otroligt svårt att känna min sittben, jag känner dom knappt, enda gången jag känner som ordentligt är när jag har ont i dom...
Svar
11
· Visningar
1 343
Senast: Ebbs
·
C
Träning Min häst är så FRUKTANSVÄRT envis! När ngt inte passar börjar hon backa. Hon gör det alltid med andra ryttare (även med mej i början)...
Svar
11
· Visningar
1 047
Senast: bigganl
·
R
Träning jag har på senare tid fått tillbaka ett gammalt problem med mitt sto. har haft henne i drygt åtta år och minns mest det här som ett...
2
Svar
32
· Visningar
3 974
Senast: Eastwick
·
U
Träning min häst måste stå ensam i hagen nu under vintern.. hur blir de sen när man släpper ihop dom senare till våren? kommer de bli samma...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: suisyola
·
J
Träning Jag har hyrt en häst som är ganska svår att fånga in i hagen.Det var en vecka sen jag hyrde henne så de kan ju va att hon testar mej...
Svar
12
· Visningar
1 356
Senast: Korven
·
J
Träning Jag blir TOKIG snart på min ponny! :devil: Hon har fått för sig att allt utanför stallet är läskigt! Hon kan ialla fall gå på vägen...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: Falkenrally
·
A
Träning Är det en bra idé att använda "godis", typ morot, vid tricktraining? Rädd att hästen ska få en ovana och tigga eller nafsa efter godis...
2
Svar
27
· Visningar
2 018
Senast: Showtime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp