02:a som växer

Sv: 02:a som växer

Jag har en 02:a... Har inte mätt honom ordentligt på ett tag, men hoppas att han inte växer så mkt mer nu. Han hade en växtperiod över sommaren och in på hösten men har stannat av nu. Ska ta med tumstock till stallet och se om det kan gå att mäta honom hyggligt.

En bild på honom från 14/7 06
3421362.jpg


En bild från 30/9 06
4571784.jpg


Som synes har han växt ikapp sig lite mellan dessa bilder...
 
Senast ändrad:
Sv: 02:a som växer

Tack! :)

Har hört att Cagliostro-avkommor kan vara lynniga och rent utav elaka.. men den här är en guldklimp. Har aldrig i mitt liv haft att å göra med en så trevlig och arbetsvillig häst, så det är roligt :)

Fin häst. Är han visad? Vad fick han i så fall för poäng?
 
Sv: 02:a som växer

Fin häst. Är han visad? Vad fick han i så fall för poäng?

TACK! :)

Ja, jag visade honom på kvalitén. Han har inte världens gångarter, så han fick 7-6-7 på gångarterna. Tyckte han kunde fått en 8a på galoppen, då det är hans verkligt starka sida.

Extriört fick han 7-8-7. Fick kommentar att han var väldigt stor (största fyraåringen som visades på strömsholm -06)

Hoppningen avbröt vi, då det blev alldeles för mycket för både honom och mig.. Vi (läs jag) var inte riktigt förberedda på hur hoppningen skulle gå till :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
457
Senast: Migo
·
Trädgård & Växter Min potatis har fortfarande inte kommit igång med att växa. De ligger på backen och är täckta med gammalt hö, men det var dålig/ingen...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 262
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag reflekterade över en sak när dottern skrek över en spindel och en insekt på studsmattan. Jag var likadan när jag var liten fast 10...
Svar
7
· Visningar
397
Senast: warg
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp