02:a som växer

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare silverblom
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 800
Sv: 02:a som växer

Jag har en 02:a... Har inte mätt honom ordentligt på ett tag, men hoppas att han inte växer så mkt mer nu. Han hade en växtperiod över sommaren och in på hösten men har stannat av nu. Ska ta med tumstock till stallet och se om det kan gå att mäta honom hyggligt.

En bild på honom från 14/7 06
3421362.jpg

En bild från 30/9 06
4571784.jpg

Som synes har han växt ikapp sig lite mellan dessa bilder...

Senast ändrad:

Tack! :)

Har hört att Cagliostro-avkommor kan vara lynniga och rent utav elaka.. men den här är en guldklimp. Har aldrig i mitt liv haft att å göra med en så trevlig och arbetsvillig häst, så det är roligt :)

Fin häst. Är han visad? Vad fick han i så fall för poäng?

Fin häst. Är han visad? Vad fick han i så fall för poäng?

TACK! :)

Ja, jag visade honom på kvalitén. Han har inte världens gångarter, så han fick 7-6-7 på gångarterna. Tyckte han kunde fått en 8a på galoppen, då det är hans verkligt starka sida.

Extriört fick han 7-8-7. Fick kommentar att han var väldigt stor (största fyraåringen som visades på strömsholm -06)

Hoppningen avbröt vi, då det blev alldeles för mycket för både honom och mig.. Vi (läs jag) var inte riktigt förberedda på hur hoppningen skulle gå till :)

Liknande trådar

Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
529
Senast: iNHALE
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Jeps
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 350
Senast: Araminta
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 928
Senast: Editten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka