utrustningen?

Sv: utrustningen?

jag gjorde det från början, men eftersom hästen växte ur den och den var stor och klumpig så köpte jag två nya sadlar, en espaniloa och en western.. westernsadeln har jag ute och espaniloan på ridbanan.. sen skulle jag ju kunna rida med westernsadeln på banan också, men men

Bra sagt, eftersom det ändå inte är någon tävlingsgren så kan man ju använda det som hästen och ryttaren trivs i bäst. ;)

Får man fråga vem du tränar för? :)

Jag skulle nog inte själv göra det. Har hört att det är svårt att böja hästen i en westernsadel.

"Vi använder den utrustning, som din häst trivs i och fungerar med." /Min tränare

På de kurser, där jag deltar, brukar finnas:

• Barbackaryttare
  • Ryttare med schabrak och täckesgjord
  • Ryttare med ridgjord
  • Islandssadlar
  • Dressyrsadlar
  • Allroundsadlar
  • Westernsadlar
  • olika "AR-sadlar"

Liknande trådar

Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 414
Senast: animalasia
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 405
Senast: Kajsalisa
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Ridning En häst har gått på ridskola och trivdes inte med det, lärde sig där att stanna och vägra gå och det slutade med att ryttaren satt av...
Svar
19
· Visningar
1 263
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka