Sto eller Valack?

Sv: Sto eller Valack?

När jag skulle köpa häst var jag helt övertygad om att jag skulle ha en dressyrstammad valack, men vad kom jag hem med?? Jo ett hoppstammat sto!!! Hon är verkligen helt underbar :love: , (förutom när det är matdags, då ska hon naturligtvis ha först och mest!!) inte speciellt stoig av sig.

När hon brunstar blir hon som en kär tonåring, alla valackar är helt underbara!!!!! Däremot är det inga problem att rida henne varken vid brunst eller i vanliga fall!!!

Det hjälper nog att tänka "det är inte lätt att vara tjej alla dagar" när det inte fungerar som det borde pga av alla snygga killar omkring!!
 
Sv: Sto eller Valack?

jag har alltid fastnat för ston. De har lite personlighet o är ofta fina!
 
Sv: Sto eller Valack?

Om du ska köpa ett sto elr en valack är ditt eget val :)
Om du gillar ston så är det klart att du ska ha en :D
Hoppas det blir bra.... Kramar :p
 
Sv: Sto eller Valack?

Jag föredrar valacker då de generellt är jämnare i humöret.
Men hittar du din drömhäst ska du inte se till könet utan till personligheten! :)
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
540
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
525
Senast: Görel
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 787
Senast: MML
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp