Vad kan era hästar för trick?

Sv: Vad kan era hästar för trick?

Finns en annan tråd här under hästhantering där presentationer av människor som tricktränar hästar. Finns bilder där också. "presentationstråd för er med tricktränade hästar" tror jag den heter.

Min häst kan:
Buga
Komplement
Stegring
"Capriole" (den är inte lika spektakulär som på en del uppvisningar på tv, hon hoppar inte så högt)
Courbette
Spansk skritt
Spansk trav
Sen det gamla vanliga "goddag"

Tror detta var allt :crazy:
Vil ni se bilder hänvisar jag till den tråden jag nyss nämnde.. finner det onödigt att posta allt igen.
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Mina kan:

Levad, caprifol och det, galoppera baklänges in i träd, hoppa jämfota 2 meter rätt upp, stå på bakbenen och hoppa jämfota, stå på bakbenen och vända helt om och fortfarande stå på bakbenen, volta baklänges ner i diken, (obs! allt detta med ryttare på sig!! :) )

De kan även vända i 90 grader med vagn bakom sig, och krypa mellan eltråden i hagen.

Ja dom är verkligen duktiga!

Yeah, right! ;)

Bilder??? :angel:

:rofl: :rofl:
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

:) Hej, jag håller på å trick tränar mina hästar och vill ha lite idéer .

Vad kan era hästar för trick??:) gärna bilder också om ni har ;)

stegra och buga, vill lära ligga också men har vart dålig på att ta mig tid till det. Hoppas det kommer en dag.

bild6.jpg


bild7.jpg
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Måste bara säga, OJ vad VACKER den shettisen var. på första bilden ser han ju sagolik ut!!
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Måste bara säga, OJ vad VACKER den shettisen var. på första bilden ser han ju sagolik ut!!

TACKAR :bow: Ja visst är han fiiin :love: :love:, mina ögonstenar de här småttingarna :) Han som stegrar är valack och korsning med mini och shettis, den andra är ren minihingst.
Ursäkta om trådkapning :o men här är några vinterbilder :o

en kompis till mig kör honom i pulka
bild8.jpg


bild10.jpg


hans kompis:
bild9.jpg
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

haha mm, travaren jag har (som tränas) är riktigt bra på att sprínga baklänges.. men han bryr sig inte vad dom står bakom honom. :crazy:
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Haha, tyvärr inga bilder.. kan ju tillägga att dom är självlärda! man behöver liksom inga kommandon heller! :) :angel:
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Har precis börjat trickträna med ena medryttarhästen. Hon bara älskar det :D Vi jobbar med två olika som hon hade lätt för visade det sig. Buga utan att lyfta nåt ben och buga med ett ben invikt under sig. Hon har lite svårt med balansen bara änsålänge, hon blir överentusiastisk :angel: http://www.youtube.com/watch?v=hM6BmD2OTiY
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Jag har oxå tränat bugning med min shire lite.. Hon har inga problem alls att "buga" utan att vika in nåt ben, men hon gör ALLT för en godis, så hon sträcker sig så långt in så att hon nästan slår knut på sig själv! jätteotäckt, tänk om hon tappar balansen där, då bryter hon ju nacken på en gång!
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Mina hästar kan:

puss
spansk skrtitt o trav
kompliment på 1 o 2 knän
aportera
le
säga ja och nej
räkna
stå på podie
bergsgeten
vinka
gunga gungbräda
stegra
stå still lös
inkalning mm.

Kommer inte riktigt ihåg allt!:d

Hur ler en häst ? :p
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Nu håller jag på att lära min häst gnägga, på kommando...Nån annan som lärt sin häst det?
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Är det nån som kan tipsa om några bra sidor där folk förklarar hur man går tillväga?
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Såg den men undrar om det finns fler?
jag hittar inte några fler:confused:
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Skulle vilja lära min häst att varje gång jag frågar: var är backen/marken så ska han titta ner mot marken och när jag frågar: var är himlen, så ska han titta upp mot skyn:) Är det någon som har något tips på hur man kan lära dom det?
 
Sv: Vad kan era hästar för trick?

Min katt kan "sitt" och "tass!" :D :banana:

Nej, förlåt...

Men vad fina hästar ni har! Skäckshettisen såg supermysig ut...
 

Liknande trådar

Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
572
Senast: Caoimhe
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 032
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Freazer
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
166
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp