• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Häst 2004
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 944
H

Häst 2004

Hej!

Har tidigare haft en tråd här om mitt sto och fått många bra tips o råd! Känns som vi fastnat lite grann nu igen i ridningen!
Har haft problem att få henne att gå i rätt form, hon är "lång" och lågställd, gör därför mkt lösgörande övningar. Det har varit svårt att få henne o förstå att hon ska flytta sig för innerskänkeln,fick därför tips av tränare att jag ska rida på en liten volt -släppa yttertygeln och trycka med inner tills hon går undan för innerskänkeln - samtidigt med detta leder jag överdrivet med innertygeln. Detta funkar bra efter en stund - hon går undan för inner - men när jag sedan ska gå ut på rakt spår tappar jag liksom henne.... Hon börjar också gärna slå med huvudet när jag har för lösa tyglar... Hu blir förvirrad - vet inte riktigt hur jag ska rida för att få henne att förstå:confused:

Sv: 6-åring

Gör en extremt tydlig halvhalt så att hon vet att ngt nytt är på gång. Sedan ställer du henne rakställd.
Om du får problem även med detta så kan du rida böjd på rakt spår och växla mellen rakställd och böjd.

Och det viktigaste, kämpa, kämpa, ge aldrig upp.
Lycka till!

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 050
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 646
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
420
Senast: tanten
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 731
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?