Panik i stallet vid hantering av andras hästar

Sv: Panik i stallet vid hantering av andras hästar

En hästhanteringskurs för hela stallet kanske?

Jag står i ett privatstall med 23 hästar och vi sköter alla in & utsläpp själv, och det går så bra så. Då kan man gå ihop några stycken och turas om också...
 
Sv: Panik i stallet vid hantering av andras hästar

Det tycker jag låter som det smidigaste.. att var och en tar ut och in sin häst..
Herregud..47 hästar?!?
Tänk om man jobbar när man ska ta in-eller ut så många..
Skulle få vara arbetslös för att hinna på med täcken och dylikt..
Man får nog inte ha bråttom den dagen kan jag tänka mig..
Låter väldigt ..mycket!:D
Och tjafs, ja det får man nog räkna med i ett så stort stall..
Det har ju dessvärre en tendens redan i mindre stall att dyka upp som ett brev på posten.

TILL TS:

Herregud! :angel: Kom att tänka på att 47 hästar som ska ledas ut till hagen varje dag innebär 94 vändor in och ut genom dörren...:cool:
snacka om motion..:rofl:

Hoppas att det löser sig för er där och att ni kan komma överrens om ett system så alla blir nöjda..:bow:
Lycka till!
 
Sv: Panik i stallet vid hantering av andras hästar

Trollvarning = nån som skojar.. tror jag det betyder ;)
 
Sv: Panik i stallet vid hantering av andras hästar

troll= någon som sitter och skriver för skrivandets skull, som ofta debatterar på forum och är motvals kärring bara för att få diskutera, eller startar trådar som är "fejk" för att få uppmärksamhet.

dvs. nån som inte är vad denne utger sig för att vara.
 
Sv: Panik i stallet vid hantering av andras hästar

hmm.. trollvarning,. då förstår jag vad de betyder *s* jaja va de nu skulle vara för märkligt med att de står många hästar i ett stall. Men men..

Kan dock meddela att de inte är ngn trollvarning över det hela och att jag nu letar ny stallplats då de känns för tråkigt att de ska vara så mkt strul runt allt i detta stall.. synd för jag trivs annars..
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 888
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har nyligen börjat hjälpa till i ett stall och fått ansvar för en nytillkommen häst som blir väldigt stressad av att vara själv i...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 483
Senast: Naria2020
·
Hästhantering Jag läser då och då trådar där hästarna måste gå ut i rätt ordning, Först häst A, sen häst B, sen häst C, sen häst D, osv, osv. Och att...
2
Svar
26
· Visningar
2 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp