En nervös kille!

Sv: En nervös kille!

Om du har den hjälpen av erfarna människor varje dag + tränare 1 gång i vacken skulle det inte vara helt fel. Om hästen är snäll i hanteringen så du klarar av att ställa upp i stallgång och gå promenader ensam med den när ingen annan kan hjälpa dig är det en utväg de dagar man inte kan få hjälp utav andra. Vissa hästar tar längre tid på sig andra kortare.
Har ridit in några hästar. Vissa hispiga och andra hur coola som helst. Men de som lär sig snabbt att acceptera ryttare på ryggen kan tvärvägra att lyda dig från ryggen, ja, jag vet inte hur länge. Så det krävs mkt tålamod och tid(!) som är det absolut viktigaste. Man ska aldrig ha ont om tid när man håller på med unghästar, spec inte unghästar. Dessa kan bli väldigt svåra när man skyndar sig med ngt en dag.
Jag hoppas verkligen att allting löser sig. Tänk efter noga och så länge det bara går. Mest med hjärnan, men hjärtat är inte helt fel. Det viktigaste är att du känner att du klarar av det!
Lycka till!
 
Sv: En nervös kille!

Okej! :) Nu har jag fått ett problem till. Hon ska sälja honom i februari, men mamma vill att vi ska kunna galoppera innan vi köper honom, vilket vi antagligen inte kommer hinna. Är det så att på något vis att det helt enkelt kanske är så att inte kan galoppera med mig på ryggen? :crazy: Har aldrig hört talas om det.
 
Sv: En nervös kille!

En häst jag red in tvärvägrade galoppera med mig på ryggen.. Oavsett hur vi försökte. till slut efter mkt slit lyckades vi men då bockade hon varannat steg. Efter 2 veckors tränande utav galopp tog det mig 3 timmar att få henne att sluta galoppera. Hon galopperade till coh med på stället, för hon tyckte det var så kul.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Freazer
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 863
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
4 141
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp