orkan på g! hur göra?

Sv: orkan på g! hur göra?

Min häst har varit ute ca 6 h och sedan så red jag. Jag red i ridhuset som ligger ca 30 min ridavstånd från oss. vi red iväg när det var som "värst" men det har ju inte varit så farligt här i sthlm. valde ändå bort vägen genom skogen utan red på öppen mark. Hästen är rätt cool iaf, hon tuffade på som vanligt trots att det var en del skumma ljud.
 
Sv: orkan på g! hur göra?

då träden knäcktes som tändstickor i den garnsog jag använder som viterhage så fick mina stackare stå inne i dag. tog ut dem på kortare promenader bara så de fick sträcka på benen. Nån ridning blev det däremort inte då jag inte vågade sita på min halvnerviga unghäst i dag. Fler monster än vanligt ute i dag ju:p
 
Sv: orkan på g! hur göra?

Mina fick stå inne igår.. Och det var väl tur det! Taket på stallet blåste delvis av:crazy: Jävligt skoj!!
Det for takplåt över hela gården här hemma, vi fick spika ihop dörrarna på stallet för att de inte skulle fara bort de också.:eek:
Mina sommar hagar har lagt sig fastän de är väldigt rejäla, tack vare att det är så blött i marken så kunde de lägga sig..:mad:

NÄE! jag får säga att det var en härlig dag igår! Det är bara att ta på sig handskarna och gå ut jobba.
(Det är nu man önskar att man hyrde en gård istället för att ha en egen...)
 
Sv: orkan på g! hur göra?

Jo, nog har de det i kroppen. Jag var ute och jobbade när hästarna plötsligt lämnade höbalen och lä och gick och ställde sig mitt på stycket och betade. De hann knappt inte ut på stycket innan det friskade i ordentligt :eek: Sen när det mojnade gick de tillbaka i lä och höbalen :cool:
Har hört berättats av Isländska bekanta att på Island är det sällan eller aldrig hästar far illa eller går åt i oväder medan kor och får som gärna söker skydd åker dit, begravda i snö.

Skönt med att ha hästar som har så mycket ursprungs instinkter ;)

Rolle
Islandshästar på Lösdrift

Ja :love: och så välgjorda :idea:
Skuggi kan bli helt översnöad utan att bli våt, snön smälter helt enkelt inte på honom :eek: Snacka om välisolerad :bow:
Islandskorsningen och kallblodet tinar det dock på tyvärr när det är nollgradigt... :crazy:
 
Sv: orkan på g! hur göra?

imorrn ska de tydligen bli orkan :eek:

hur gör ni med hästarna?
ska dom vara inne eller går dom ut som vanligt?
rider ni eller låter ni dom stå?

har ridhus så får på nåt sätt rasta av min pålle endå..även om de är några hundra meter att gå dit..får hoppas jag inte får någon gren eller ett träd på mig..

annars ni som inte har..låter ni hästarna va inne sålänge de är orkan?

vågar man överhuvetaget låta hästarna gå ut när de blåser så?

och dessutom har ja långt till stallet..usch o fy..får hoppas ja kommer dit.


Min lilla häst stod inne när jag kom vid tre. Hade jag vetat det hade jag släppt ut henne en stund tidigare. Men hon fick gå ut 45 min eller nåt innan det blev mörkt, ville inte leda in henne i mörkret OM det skulle hända nåt. Är väldigt stolt över henne för hon var ganska rädd men hon samlade mod o följde med mig ändå :love:
Rider gör jag absolut inte i sånt väder... höll på o blåsa omkull när jag stod på marken ;)
 
Sv: orkan på g! hur göra?

Våra hästar stod inne hela dagen.
Åkte ut på e.m och tog ut henne i paddocken.
Det blåste fortfarande nåt grymt men jag var tvungen för att hon blir så tjock i sina bakben (gallig) när hon får stå still så länge.
Inte bra!
Men hon skuttade mest omkring så det blev ingen ordning med det..:angel: :D
Min häst råkar bli lite nipprig när det blåser.,
Spöken överallt..:smirk:

Hon hade nog sprungit benen av sig om hon varit ute i stormen.
Sen är det ju detta med träd som faller.:crazy:
Det är det värsta tycker jag.
 
Sv: orkan på g! hur göra?

*kl*
Mina är alltid ute eftersom dom går på lösdrift. Dom brydde sig inte utan stod och filosoferade.. Dom var både i vindskyddet och ute i hagen, det bekom dom inte alls.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 556
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 098
Senast: Jadzia
·
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 384
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Finns det någon här som känner igen sig, är likadan eller kan relatera till problemet på något sätt? Det skulle vara skönt att få prata...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
31 502
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp