Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning vad anser ni? funkar det? det är så att jag kanske kommer bygga om en del av ladugården till en stalldel för min shettis... (alltså...
2
Svar
25
· Visningar
1 864
Senast: Rebecka83
·
Z
Träning Jag skulle vilja att min tvååriga welsh mountain blir inriden nästa sommar men hur hittar man nån med kunskapen och rätta storleken...
Svar
17
· Visningar
2 723
Senast: zillax89
·
P
Träning Snälla hjälp mig med min häst!! Hon är hemsk och lasta När jag köpte henne i april gick det bra att lasta då gick hon bara rakt in...
Svar
12
· Visningar
1 352
Senast: Wentona
·
Y
Träning Jag har en 4-årig fjording som jag köpte för 4 månader sen. Började på engång med att rida in honom. Allt gick super, tills en dag då...
Svar
5
· Visningar
1 020
Träning Ni som liksom jag försöker undvika förtryck av djur, kanske inte äter kött eller ens använder djurprodukter till vardags, hur ser ni på...
Svar
12
· Visningar
1 175
Senast: Whirlie
·
P
Träning Nu är det så att min polle springer mycket i hagen och nu har hon självklart vrickat sig! Hon har fått vila i tre veckor nu men eftersom...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: FUNNY
·
Träning Jag hanterar varje dag en hingst som beter sig väldigt respektlöst. - Han försöker ständigt att bitas - vilket ständigt resulterar i...
2
Svar
31
· Visningar
2 273
Senast: sandra569
·
J
Träning Nu har jag lärt mig att känna när hästen vill bocka, så jag hindrar honom innan han gör det. han typ stannar upp/ blir seg och kastar...
Svar
18
· Visningar
1 119
Senast: Egonson
·
K
Träning Har ni lagt upp något "träningsschema" för dig och din häst? Eller rider du bara det du känner för? Hur mkt dressyr/hopp/skogen veckan...
Svar
6
· Visningar
2 166
Senast: someoneelse
·
S
Träning Har i höstas flyttat in i ett nytt stall. Så fort jag tar in min häst och ställer han i stallgången för att borsta inför t.ex. en ridtur...
Svar
7
· Visningar
682
Senast: Djurjouren
·
R
Träning Finns det några bra alternativ istället för torv, då det blir svårare och svårare att få tag på här, och hästen inte kan stå på spån...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: Immer
·
Träning En bonde i närheten sa till mig och min granne för ett tag sedan att vi inte fick rida i hans skog. Har vi inte allemannsrätt? då ska...
Svar
14
· Visningar
1 330
Senast: Trotting
·
S
Träning Jag har ett sto som är väldigt "flockbunden", hon kan bli helt hysterisk om hon blir ensam.:cry: Hon står i ett stall med totalt...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: independent
·
Träning Önskar hjälp ! Har en tvåårig connemaravalack som har börjat rymma ur hagen ! Han är ute "hela dagen", går på 15 ha och har...
Svar
12
· Visningar
1 781
Senast: _Smulan_
·
M
Träning Hej alla unghästmänniskor! JAg har en 3 åring och jag skulle vilja ha lite tips om vad man kan göra för roligt med honom? Träna...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: miiirka
·
Träning Fick i uppdrag av min hopptränare att skriva upp mina målsättningar för 2007. Fick ihop följande: Hoppning Hoppa enstaka hinder på 1...
Svar
10
· Visningar
905
Senast: Splittan
·
I
Träning Hur ska jag få min snart fyraåring att få förtoende för mig? Han kom för ca. två månader sen, har inte varit hanterad innan men bra...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: Iceland_lover
·
I
  • Låst
Träning Hej jag är en tjeje som är 14år . jag har ridit på ridskola i 6år. Men sommaren 2006 skulle jag ut på en ridtur i skogen med 3andra...
Svar
16
· Visningar
1 881
Senast: Iceland_lover
·
I
Träning Det är ungefär den 15:e gången nu som jag har suttit på hästen. För några veckor sedan blev han rädd och gjorde då en rad olika hopp och...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: scesar
·
I
Träning Nu vet jag inte riktigt om denna tråden kom rätt, men jag hoppas det. Det är nämnligen så att hon som jag rider hos ska få hem en...
Svar
14
· Visningar
1 069
Senast: AWAKE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp