Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Våran fjording fick föl i somras och hon blev väldigt glad över det, och har hela tiden varit väldigt mammig (utom nu på slutet då hon...
Svar
3
· Visningar
760
R
Träning Har sett många fina kallblodstravare och jag undrar hur stor (antal kg) ryttare de klarar av att bära. Jag skulle vilja ha en som är...
Svar
10
· Visningar
3 403
Senast: Pepa75
·
Ridning Jag ska/har börja träna AR med min nya pärla, som jag köpte i somras. Jag har tidigare tränat AR och har koll på det mesta, men har...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Spider84
·
J
Träning Skulle vara kul att höra från er som rider era islänningar barfota! :) Min häst rider jag i alla gångarter (förutom pass som jag aldrig...
Svar
19
· Visningar
1 397
Senast: Boj
·
Träning Man läser mycket om vilket ansvar hingstägare har om dess hingst kommer lös, ställer till det och eventuellt betäcker ett sto. I vårt...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Mia_R
·
S
Träning En av tjejerna som rider en av mina hästar 2 ggr i veckan, Hon rider lektioner 1 gång i veckan och själv (mest uteritter 1 gång i...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Guldaskig
·
Träning Kan hästen bli förvirrad om man har tre olika tränare? Jag har en tränare i akademisk ridkonst, En tränare i Natural Horsemanship...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: mazzan
·
M
Träning Jag har en valack, 6 år gammal som ger mig gråa hår... Han har alltid haft svårt att vara ensam men det har gått, han har varit lite...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: Boj
·
F
  • Låst
Träning Varför ska man ha skor på hästar egentligen? När dom va vilda så hade dom inga skor. Det är vi själva som gjort att vi får leva med att...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
10 474
Senast: malols
·
Träning Hej, nu behövs här tips! Just för att jag ska få tillbaka motivationen! Jag ska försöka lägga upp ett schema, men vet inte riktigt...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Casper
·
Träning Har nyligen fått hem min unghingst på ett år. Han är vanligtvis lugn av sig, men nu är han nervös mest helatiden. Han har nämligen...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Silkisif
·
J
Träning Hur hade ni gjort; jag har börjat på att longera min snart tvåårige cob en gång i veckan. Har nyligen introducerat en "riktig"...
Svar
11
· Visningar
897
Senast: Nate
·
C
Träning Hejj! :bump: Har ett halvblodssto på 10 år som efter ett tags vila fått mycket mindre muskler. Vilket är bästa sättet att bygga upp...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Gwaeron
·
Träning Någon som har ngt tips på hur man gör när hästen vägrar lyfta framhovarna?? Oftast lyfter hon bara man smackar lite, men ibland får hon...
2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: Tabitha
·
S
Träning Har någon någon ide vad det här beror på? och vad man kan göra åt det störade!!! Han gör bara i trav och galopp, vet inte om det är...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: swe
·
K
Träning hej på er alla. jag har några fråger om islandshästar! 1. är det någon hitt att köpa en islandshäst om man bara provat rida några...
2
Svar
22
· Visningar
3 818
L
Träning Jag har alltid tyckt hoppning varit kul, har aldrig varit rädd för höjder men för några månadersen ramlade jag av en häst (dock i...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: Emelie_Martinsson
·
K
Ridning Hej. Jag har en fråga som jag funderat på länge, nämligen det här med svanskappa. När man tittar tv på t ex spanska ryttare som rider AR...
Svar
15
· Visningar
1 753
Senast: Djurjouren
·
Ridning Alltså, finns det hästar som helt enkelt inte passar mentalt eller fysiskt till att träna AR och som skulle må bättre av t ex...
2
Svar
31
· Visningar
2 443
Senast: Totola
·
U
Träning imorrn ska de tydligen bli orkan :eek: hur gör ni med hästarna? ska dom vara inne eller går dom ut som vanligt? rider ni eller...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 441
Senast: mul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar