Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TILL "KANOTEXPERTEN":
Om det var min häst du syftade på när du föreslog kastrering så är svaret JA. Vi har visst funderat på att kastrera honom, lr jag har föreslagit det, ägaren vill inte. Mycket problem skulle säkert lösas där, men att han vet hur man ska få av folk sitter ju i huvudet och kommer med största sannolikhet att finnas kvar tror jag iaf.
Nu verkar denna historien få ett slut. Dom hittade förträngningar i kotpelaren i nacken, på måndag ska dom göra kontraströntgen och se hur illa det är. Detta ska då ha påverkat hans balans vilket förklarar hela beteendestörningen.
Oh! fy fasen vad trist, få se hur illa det ligger till. BRA!! att du gick till botten med detta. Man känner sin häst bäst själv och vet när det verkligen är nåt fel.
Hoppas det går vägen för er trots allt.
// Tynna
Men det där har ju med BOLAGEN att göra och inte förskringsformen...Jag ser stora problem med A1 försäkringarna.
Många hästar lider i onödan i väntan på att bli utdömda, när de helst skulle blivit slaktade mycket tidigare.
Många hästägare tjatar fram en utdömning på en häst som egentligen mycket väl kan bli frisk. Ägaren har dock inte tid att ge den ordentlig vila.
Samvetslösa personer gör en affär av att ha högt försäkrade hästar, som de rider halta och får utdömda.
Och nej, skattebetalarna blir inte drabbade, men alla som har försäkringar i samma bolag.